بازنشانی رمز عبور – ریست پسورد هایک ویژن

چگونه رمز عبور را بازنشانی کنیم ؟

قسمت اول

  • در این مقاله قصد داریم تا راه های ریست ( بازنشانی ) پسورد دستگاه های  DVR و NVR هایک ویژن را مورد بررسی قرار دهیم .

اخیرا شرکت hikvision درمورد رمزگذاری دستگاه های خود سختگیریهای بیشتری انجام داده تا امنیت مشتریان را بهتر فراهم کند .

بازنشانی رمزعبور در دستگاه های مختلف میتواند بسیار متفاوت باشد ؛ مادراین مقاله تمام راه های موجود را مورد بررسی قرار می دهیم .( بنابر این حتما قسمت دوم این مقاله را پیگیری کنید)

۱-باتری بک آپ (battery backup )

  • در یک سری از دستگاه های DVR  و NVR به ویژه دستگاه های قدیمی تر ، این روش کمک میکند .

ابتدا کیس دستگاه را باز کرده و به آرامی باتری بک آپ (battery backup ) را در بیاورید . پس از گذشت حدود ده ثانیه مجددا باتری بک آپ را سرجای خود قرار دهید .

باتری بک آپ

۲-ارسال ایمیل به هایک ویژن

  • در سری جدید دستگاه های DVR  و NVR شرکت هایک ویژن پروتکلهای امنیتی پیچیده ای به کار گرفته شده ، پس درمورد این نوع دستگاه ها مکاتبه از طریق ایمیل تنها راه بازیابی پسورد می باشد .شاید در نگاه اول این کار کمی گیج کننده به نظر برسد ، اما اگر مراحل را به درستی انجام دهید ، شرکت هایک ویژن طی نهایتا دو روز کاری پسورد را برای شما ارسال می کند .

هم چنین شما برای بازیابی پسورد از طریق سایت های جانبی ( که در مقاله دوم به آن پرداخته شده ) نیاز دارید کار با نرم افزار SADP را بیاموزید .

برای اینکار به سه مرحله نیاز است ؛

۱-  پرکردن فرم مربوطه به صورت PDF

۲- تهیه فایل XML یا EXCEL توسط نرم افزار مربوطه (SADP)-

۳- ارسال به ایمیل شرکت هایک ویژن

۱- پرکردن فرم مربوطه

فرم ایمیل هایک ویژن

  1.    در ابتدا مشخصات مشتری وارد میشود :

  1. نام
  2. یک آدرس ایمیل معتبر که به آن دسترسی دارید
  3. شماره تلفن یا موبایل
  4. نام شرکت یا محلی که در آن دوربینها نصب شده ( این قسمت را خالی نگذارید و اگر شرکتی در کار نیست عبارت I do not have a company را بنویسید )
  5. این قسمت اجباری نیست .
  6. نام کشور را ذکر کنید .
  7. در اینجا از شما پرسیده می شود ؛ آیا شما توزیع کننده، نصب کننده حرفه ای، نمایندگی فروش، خرده فروش یا کاربر نهایی هستید ؟

Distributor = توزیع کننده

professional installer = نصب کننده حرفه ای

reseller = نمایندگی فروش

retailer =  خرده فروش

end-user = کاربر نهای

۸.نام توزیع کننده، نصب کننده حرفه ای، نمایندگی فروش، خرده فروش و یا وب سایتی که در آن محصول خود را خریداری کرده اید؟

۹.این قسمت نیز مانند قسمت قبل پر می شود

b.حالا نوبت به مشخصات دستگاه شما می رسد :

۱۰.ورژن سخت افزاری که روی دستگاه حک می شود

۱۱.سریال کامل دستگاه مثلا : :DS-72xxABCD-XY/SN123456789ABCD123456789ABCD

۱۲.تاریخ تولید دستگاه ( به میلادی و روی جعبه دستگاه موجود است )

۱۳.زمان و تاریخ شروع دستگاه در نرم افزار SADP

توجه داشته باشید که همه گزینه ها را پر کنید .

توجه داشته باشید میتوانید فرم مربوطه را از سایت رسمی هایک ویژن دانلود کنید و با استفاده از نرم افزار Adobe reader شروع به پر کردن این قسمتها کنید .

۲- تهیه فایل XML یا EXCEL توسط نرم افزار مربوطه (SADP)

از طریق لینک زیر قادر خواهید بود تا جدید ترین ورژن نرم افزار SADP را دانلود کنید :

http://overseas.hikvision.com/en/tools_82.html

دستگاه را به کامپیوتر متصل کرده ( مثلا به وسیله کابل LAN ) سپس SADP را باز کرده و دستگاه را جستجو کنید ، پس از یافتن دستگاه روی گزینه Forget Password کلیک کنید .

نرم افزار SADP

حالا امکان دارد با یکی از سه تصویر زیر روبه رو شوید :

hikvision reset password

hikvision reset password

hikvision reset password

اگر با تصویر اول روبه رو شدید Start Time و Device Serial No را برای هایک ویژن ایمیل کنید . مانند تصویر زیر عمل کنید :

Start Time hikvision

سپس هایک ویژن برای شما یک کد مادر ارسال میکند ، با وارد کردن کد پسورد دستگاه شما ریست شده و به حالت اولیه ۱۲۳۴۵ تغییر میکند .

اگر باتصویر دوم مواجه شدید ؛ با کلیک بر روی Export یک فایل با پسوند XML برای شما ساخته میشود، آن را برای هایک ویژن ارسال کنید .سپس هایک ویژن برای شما یک فایل ارسال خواهد کرد که با Import کردن آن مشکل شما رفع خواهد شد .

اگر با تصویر سوم مواجه شدید دو راه حل دارید ۱- یا مانند راه حل تصویر دو عمل کنید ۲- یا راه ساده تر QR کد را انتخاب کرده و با یک نرم افزار QR code reader آن را برای هایک ویژن ارسال کنید .

توسط | ۱۳۹۶/۱۱/۱۸ ۱۳:۵۳:۴۱ بهمن ۱۷ام, ۱۳۹۶|آموزش هایک ویژن دسته بندی ها|بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه