برد دوربین مداربسته چیست ؟

برد دوربین مداربسته
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

در دنیای امروز دوربین مداربسته نقش مهمی در تامین امنیت دارد و به ما کمک می کند که بتوانیم از دوربین ها در محل های مهم که برای ما حائز اهمیت هستند کمک بگیریم و امنیت آن محل را تضمین کنیم.

دوربین های مداربسته در مکان های مختلفی نصب می شود و ما باید این نکته را در نظر بگیریم که به درستی محل نصب را تعیین کنیم تا مشکلی برای دریافت فیلم و اطلاعات پیش نیاید.

دوربین های مداربسته همگی دارای برد های مشخصی می باشند که اغلب به درستی بیان نمی شوند و در اطلاعات برد دوربین مبالغه می شود، اما ما به شما می خواهیم اطلاعاتی دقیق بدهیم که بدانید کدامین دوربین و در چه بردی برای شما مناسب است و می توانید از آن استفاده کنید.

شما اگر می خواهید دوربینی را تهیه کنید، مطمئنا این ذهنیت برایتان ایجاد می شود که “برد دید این دوربین چقدر می باشد؟” بنابر این شما باید اطلاعات تکمیلی راجب برد دوربین مداربسته داشته باشید تا به راحتی بتوانید دوربین مد نظر خود را به راحتی انتخاب و خریداری کنید!

برد دید دوربین مدار بسته در روز و شب چقدر است ؟

برد دوربین های مداربسته وابسته به شرایطی است که دوربین در آن محل نصب شده و ما باید به یاد داشته باشیم که اگر نصب را در محل مناسبی انجام ندهیم مطمئنا در رابطه با برد دوربین به مشکل بر می خوریم.

برد دوربین مداربسته ویژگی است که باعث می شود دوربین مداربسته شعاع دید مشخصی را تحت پوشش خود قرار دهد تا بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد. دید دوربین های مداربسته به ما این امکان را می دهد که بتوانیم اطلاعاتی دقیق تر و بهتر بدست بیاوریم تا در برقراری امنیت و چک کردن موضوعات امنیتی بهینه عمل بکنیم.

دید دوربین مداربسته بسته به نوع دوربین نیز می باشد. همانطور که دوربین با کیفیت تر باشد برد دید بیشتری را تحت شعاع خود قرار می دهد.

برد دوربین مداربسته وابسته به چه عواملی می باشد؟

برد دوربین مداربسته وابسته به چه عواملی می باشد؟

برد دوربین های مداربسته وابسته به عواملی همچون لنز دوربین، کیفیت رزولوشن دوربین و مکان نصب دوربین نیز می باشد.

بسیار مهم است این موضوع که ما دوربین فوق العاده و با کیفیت خوبی خریداری کنیم اما در مکان درستی نصب نکنیم. این عامل سبب این می شود که دوربین نتواند قابلیت های خود را نمایان کند.

لنز دوربین

لنز دوربین های مداربسته متغیر و یا ثابت هستند. شما اگر دوربینی با لنز وریفوکال تهیه کنید این امکان را به شما می دهد که با توجه به فاصله کنونی شما با سوژه های مدنظرتان در مسافت های مختلف آنها را شناسایی و مشاهده کنید.

بعضی از دوربین های خاص هایک ویژن نیز موجود می باشند که به شما این امکان را می دهد که حتی تا فاصله یک کیلومتری بتوانید روی قسمتی از تصویر زوم کنید و چهره و یا پلاک افراد را شناسایی کنید.

کیفیت رزولوشن تصویر

کیفیت رزولوشن تصویر

برای اینکه شما بتوانید کیفیت تصویری بالاتری در اختیار داشته باشید باید دوربین هایی را تهیه کنید که پیکسل های بیشتری را ساپورت می کنند.

امر مگاپیکسل در کیفیت دوربین ها تاثیر مستقیمی دارد که اگر شما می خواهید یک دوربین با برد بالایی خریداری کنید باید یک دوربین با کیفیت بالا تهیه کنید. کیفیت یک دوربین با مگاپیکسل نمایش داده میشود و هر چه بالاتر باشد جزییات دقیق تری دیده میشود.

محل نصب

محل نصب دوربین ها از اهمیت بسزایی برخوردارند. این امر سبب این می شود که اگر شما دوربین مداربسته خود را در جایی نصب کنید که در جلوی دید راس آن مانعی وجود داشته باشد نمی توانید که از برد دوربین خود بهره قابل قبولی ببرید. پس در نتیجه توضیحات قبلی باید این نکته را در نظر بگیرید که محل مناسبی را برای قرار دادن دوربین های خود داشته باشید و سپس دوربین ها را نصب نمایید.

برد دوربین های مداربسته در شب

برد دوربین های مداربسته در شب

از آنجایی که بیشتر اتفاقات در شب رخ میدهد بهتر است در انتخاب دوربین مدار بسته به این نکته توجه کنیم که مجهز به قابلیت دید در شب باشد.

قابلیت دید در شب دوربین ها به ما این امکان را می دهد که بتوانیم در شب هم به راحتی تصاویر را ثبت و ضبط کنیم.

شما باید در خرید دوربین خود از قدرت پخش نور آن نیز اطلاعات داشته باشید. هرپه در دوربین ها ال ای دی های بیشتری کار شده باشد توانایی پخش نور بیشتری نیز دارند.

برد دوربین های مداربسته بستگی به جایی که دوربین را نیز نصب می کنید دارد، چراکه اگر انعکاس نوری بیشتری دریافت کند و محیط تیره نباشد می تواند تصاویر بهتر و واضح تری را دریافت کند.

برای اینکه یک دوربین هم برد خوب در روز داشته باشد و هم در شب، باید چیپ های ان هم به نور مرئی و هم به نور مادون قرمز حساسیت زیاد داشته باشد،البته که این حساسیت در مورد نور مادون قرمز بسیار کم است و حتی مشکلاتی دارد، مثلا انعکاس نور IR به فلز و شیشه متفاوت است و تصاویر پشت شیشه در شب به خوبی دیده نمیشوند و یا پلاک خودروها به خوبی قابل خواندن نیست.

به طور کلی دوربین دید در شب در صورتی برد زیادی خواهد داشت که یا نور ال ای دی ها را زیاد کنیم که این باعث اشباع تصویر میشود و تصاویر نزدیک را پر نور و غیر قابل رویت میکند یا چیپ هایی با حساسیت خیلی بالا به کار ببریم که این نیز باعث افزایش بیش از حد قیمت دوربین میشود. در نتیجه برای برد مفید در شب نمیتوان انتظار خیلی زیادی از دوربین های مدار بسته داشت.

برای مشاهده قیمت محصولات فروشگاه ما به صفحه لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

دوربین مداربسته با برد ۱۰ کیلومتر

هایک ویژن توانسته است دوربین هایی را تولید و عرضه کند که توانایی برد آنها تا ۱۰ کیلومتر نیز می رسد و به شما این امکان را می دهد که جزئیات زیادی را در تصاویر مشاهده کنید.

البته با گذشت زمان برد دوربین های این برند ممکن است که کاهش پیدا کند، اما اصلا نگران نباشید! شما می توانید با استفاده از گارانتی معتبر محصولات هایک ویژن به خوبی این مشکل را برطرف کنید، برای جزئیات بیشتر به صفحه گارانتی هایک ویژن مراجعه کنید

دوربین هایی که برد زیادی را پوشش می دهند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند چراکه اگر کیفیت دوربین ها کم باشد نمی توانند تصاویر را از هم به خوبی تشخیص دهند.

پس در نتیجه توضیحات باید در نظر داشته باشیم که از چه نوع دوربینی در چه مکانی و با چه کیفیتی استفاده کنیم که خواسته های ما را به راحتی بر آورده کند.

برد دید دوربین های مداربسته چقدر است؟

برد دید دوربین های مداربسته وابسته به عواملی همچون مکان نصب دوربین، کیفیت تصویر دوربین و همینطور لنز دوربین می باشد که باید تمامی نکات زیر را در نظر گرفت تا به برد دید دوربین مداربسته دست پیدا کنیم.

برد دوربین مداربسته چیست؟

برد دوربین مداربسته ویژگی است که باعث می شود دوربین مداربسته شعاع دید مشخصی را تحت پوشش خود قرار دهد تا بتواند اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهد.

چه زمانی برد دید دوربین مداربسته کارایی دارد؟

زمانی که ما بخواهیم تصاویر اشیاء، اشخاص و یا هرچیز دیگری را از فاصله دور تشخیص بدهیم نیاز به زوم کردن روی آن سوژه داریم که برد دوربین ها این امکان را به ما می دهد تا بتوانیم با کیفیت بالا آنها را ببینیم و تشخیص دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *