کفسابی در تهران کفسابی کفسابی کفسابی هایک ویژن

هایک ویژن – چگونه یک سیستم مطمئن دوربین مداربسته طراحی کنیم؟(قسمت اول)

هایک ویژن – چگونه یک سیستم مطمئن دوربین مداربسته طراحی کنیم؟

شما میخواهید یک سیستم دوربین مداربسته ایجاد کنید اما ایده ای ندارید ؟
اگر هدف شما این است درست آمده اید .
در این مقاله ما به صورت قدم به قدم به شما آموزش خواهیم داد تا چگونه به این مقصود برسید .

همه چیز با تصمیم مشتری شروع می شود .
شما باید بدانید که متقاضی نصب سیستم، چه نوع دوربینی می خواهد و چه تعداد نیاز دارد.

مشتری سیستم دوربین مدار بسته ، چه مقدار هزینه می کند ؟

  • مکانهای دارای شخصیت حقوقی مانند : کارخانه ها ، فروشگاه ها ، رستوران های بزرگ ، بانک ها

این گونه نصبها شامل فعالیتهای زیادی می شود ؛
از خط تولید تا بخش های آموزشی ، از خدمات تا بخش حمل و نقل .

طراحی سیستم برای اینگونه مشتری ها شامل تعهد و صرف زمان زیادی می شود .
چراکه معمولا آنها انتظار پوشش تصویر و کیفیت تصویر بالا دارند .

برای این نوع پروژه ضروری است با افراد مناسب صحبت کنید ، یعنی فردی که بتواند مشاوره شما را با مدیریت مطرح کند .
بنابراین اطمینان حاصل کنید با فردی که در حال صحبت کردن هستید می تواند تصمیم گیری کند یا حداقل پیشنهاد خود را با رئیس خود تایید کند.

  • ملک تجاری یا مسکونی

این ها مشتری های کوچکی هستند که برای ملک مسکونی یا تجاری خود نیاز به سیستم دوربین مدار بسته دارند .
برای اینگونه مشتری ها ، معمولا شما به شخصی که تصمیم گیرنده نهایی است دسترسی دارید .

طراحی برای نصب دوربین اینگونه مشتری ها به مراتب ساده تر از مابقی می باشد .
آنها معمولا تصمیم سریع در مورد یک پیشنهاد تجاری می گیرند
حتی در بیشتر موارد بدون مشورت با بقیه افراد .
اینگونه پروژه ها معمولا با صرف هزینه کمتری از سوی مشتری همراه است
چراکه آنها نیازی به مونیتورینگ یا پوشش تصویر همه جانبه ندارند.

فقط حواستون باشه که با یه پیشنهاد بد و ارزان مشتری را گمراه نکنید
زیرا می تواند بیشتر به مشکلات احتمالی منجر شود که به حمایت فنی و نارضایتی مشتری منجر می شود.
از دستگاه هایی استفاده کنید که به شما گارانتی لازم را میدهد .مانند هایک ویژن.

  • مکانهای دولتی

دولتی ها معمولا سطح بالایی از تعهدات را درخواست می کنند ، همانطور که سطح بالایی از بروکراسی را .
تصمیم گیری همیشه به عوامل بسیاری وابسته است و خواهان پایین ترین هزینه و بالا ترین کیفیت ممکن هستند .

برای فروش و نصب در سیستمهای دولتی باید راه طول و درازی طی شود ،
همانند شرکت های بزرگ .
فرایند تصمیم گیری نیز وقت گیر است و در این زمینه تعداد زیادی از پرونده های رسمی وجود دارد.

در اغلب موارد، برای فروش هر محصول یا خدمات به دولت، لازم است که در مناقصه عمومی مشارکت کنید،
جایی که رقابت بزرگی وجود دارد چرا که پروژه ها معمولا بزرگ هستند و مقادیر قابل توجهی پول در آن صرف می شود .

برای این نوع از پروژه های CCTV ضروری است که یک تیم وجود داشته باشد
که رویه های اداری و همچنین پشتیبانی فنی را تجزیه و تحلیل کنند
تا اطمینان حاصل کنند که محصولات مطابق با نیاز مشتری می باشد .

مثالی از نصب دوربین مداربسته :

بیایید پیش نویس یک پروژه CCTV پایه را برای یک مشتری کوچک شروع کنیم،

مثلا برای یک فروشگاه کنسول و بازی های رایانه ای . نام این فروشنده فرهاد است.
او نگران DVD و Blu-ray هایی است که در میان فروشگاه قرار داده .

شما باید دوربینها را در موقعیتی قرار دهید که نیاز مشتری را به خوبی پشتیبانی کند .
این ضروری است که بدانید مشتری چه چیزی می خواهد و هدف او از مانیتورینگ کسب و کار کوچکش چیست .

طرح چند سوال برای اجرای این پروژه :

بگذارید برخی از سوالات را برای پیدا شدن بهترین راه حل برای پروژه CCTV فروشگاه بازی های رایانه ای بپرسیم.

  • کجا میخواهید دوربین را نصب کنید ؟

معمولا مشتری های دوربین مدار بسته در نظر دارند تا جای خاصی را پوشش تصویر بدهند .
این احتمال وجود دارد که او تجربه ای داشته باشد که منجر به اعتقاد وی شده است
که یک دوربین در آن محل مشکل را حل خواهد کرد.
پس حتما از مشتری سوال کنید
و اگر تمایل به گفتن داشت ، دلیلش را هم بپرسید .

  • هدفتان از نصب دوربین چیست؟

این مهمه که هدف فرهاد از نصب دوربین چه چیزی میباشد .
آیا او میخواهد تنها رفت و آمد ها در سراسر فروشگاه  زیر نظر بگیرد
یا جزئیات چهره افراد نیز برایش مهم است .
قیمت دوربینی که تنها رفت و آمدها را نظاره می کند در مقایسه با دوربینی که جزئیات چهره را نمایش می دهد بسیار متفاوت است .
این امر بسیار رایج است که مشتری بعد از تماشای ویدیوی یک رویداد برای تشخیص چهره کسی، ناراضی باشد
و دوربین ها به اندازه کافی از نظر رزولوشن قوی نیستند.
باور کنید، آنها شما را سرزنش خواهند کرد .
خارج از مثال مذکور گاهی مشتری ها تصمیم دارند تا جزئیات یک برگه قرارداد را در تصاویرشان مرور کنند ؛
پس پیش از اقدام به فروش و نصب دوربین ها مشتری را از این جهت آگاه کنید .

  • سیستم پیشگیرانه یا واکنشی ؟

آیا فرهاد می خواهد از سرقت ها جلوگیری کند یا می خواهد فیلم ها را برای مدارک دیگر ضبط کند ؟

بررسی کنید مشتری شما چه چیزی را مد نظر دارد .
اگر او میخواهد همه وقایع ضبط شده را بعدا تماشا کند به او سیستم ضبط تصویر real – time را پیشنهاد بدهید که طبیعتا گرانتر است .

  • میخواهد چند روز ضبط کند؟

به گفته مشتری گوش بدهید
تا چند روز برای ویدیو پلی بک در نظر دارد ؟
اما اگر او گفت یکسال ، جدی نگیرید و آگاهش کنید که زمان بندی ضبط با قیمت هارد دیسک رابطه مستقیم دارد .

نحوه زمانبندی هارد دیسک را در این لینک به صورت کامل آموزش داده ایم.

  • چه کسانی به سیستم دوربین مدار بسته دسترسی دارند ؟

آیا فرهاد میخواهد کارمندانش نیز به ویدئوهای ضبط شده دسترسی داشته باشند
یا تنها بتوانند نظاره گر تصاویر زنده باشند ؟
این یک نقطه بحرانی است ،
دسترسی همه افراد به سیستم بازخوانی ویدیو می تواند مشکل آفرین باشد
مانند از بین بردن شواهد و یا تغییر پیکربندی سیستم.
این می تواند حتی خطرناک باشد،
تصور کنید اگر یک کارمند یک ویدیو را Export و آن رادر یک شبکه اجتماعی آپلود کند
فقط به این دلیل که فکر می کند چیز خنده داری است.

  • آیا مشاهده از راه دور یا همان انتقال تصویر مورد نیاز است ؟

اگر فرهاد می خواهد از راه دور به سیستم دسترسی پیدا کند، باید زیرساخت مناسب برای انجام این کار را داشته باشد،
مانند یک مودم و سرویس اینترنتی و تنظیمات صحیح برای ارسال فیلم ها به طور مناسب از طریق شبکه اینترنت .

هایک ویژن مقالع ای برای آموزش این موضوع نیز در نظر گرفته است.
با کلیک روی این لینک، وارد قسمت آموزش انتقال تصویر شوید.

از همراهی شما با هایک ویژن سپاسگذاریم .
برای دریافت اطلاعات بیشتر از نحوه پیاده سازی یک سیستم دوربین مدار بسته مطمئن به قسمت دوم این آموزش در این لینک مراجعه کنید .

توسط | 1397-4-23 16:45:19 +00:00 خرداد 6ام, 1397|آموزش هایک ویژن, تکنولوژی هایک ویژن دسته بندی ها|برچسب ها:٪ s |بدون ديدگاه

در باره نویسنده :

ثبت ديدگاه