با دوربین حرارتی هایک ویژن دنیا را واضح تر ببینید

با دوربین حرارتی هایک ویژن دنیا را واضح تر ببینید
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

در روز‌ های همه ‌گیری بیماری کرونا بکارگیری دوربین‌ های حرارتی در پاساژ‌ ها و مراکز پرتردد پیشنهاد می ‌شود.

در حال حاضر دوربین های مداربسته حرارتی جزو یکی از کاربردی ترین نوع دوربین ها می باشد که از طرفداران زیادی دارد.

شرکت هایک ویژن با داشتن سابقه درخشان در زمینه فروش انواع دوربین های مداربسته می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی که می خواهند دوربین مورد نظر خود را خریداری نمایند اما شناخت کافی نسبت به طریقه خرید آنها ندارند باشد چرا که می توانند به هایک ویژن مراجعه نمایند.

در این مقاله می خواهیم شما را دوربین حرارتی هایک ویژن آشنا نماییم.

دوربین حرارتی چیست؟

در دوربین ­های حرارتی با بکارگیری انرژی گرمایی به عنوان جایگزینی برای نور جهت شناسایی حرکت و تصویر برداری استفاده می ‌شود. یعنی با حس کردن گرما به جای نور در این دوربین‌ ها فیلم برداری آغاز می‌ شود.
دوربین‌ های مداربسته هایک ویژن از لحاظ شکل ظاهری تفاوت مهمی با هم دارند که در ادامه به توضیح آن‌ ها می ‌پردازیم.

انواع دوربین های مداربسته حرارتی

انواع دوربین های مداربسته حرارتی

در این بخش می خواهیم شما را با انواع دوربین های مداربسته حرارتی که هر کدام دارای ویژگی خاص و منحصر به فرد می باشد آشنا نماییم پس، همراه ما باشید.

دوربین‌ های دام (Dome)

گنبدی شکل بودن این دوربین­ ها آن‌ ها را به دوربین ‌های dom یا همان گنبدی معروف نموده است.

ساختار این دوربین ‌ها می ‌تواند از آن‌ ها در مقابل انواع خطرات داخلی و خارجی محافظت کند.

بکارگیری LED‌ های مادون قرمز در داخل این دوربین ‌ها امکان تصویر برداری در شرایط کم نور یا فاقد نور را برای آن‌ ها مهیا نموده است.

کاربران این دوربین‌ ها می ‌توانند در هر ساعت از شبانه روز از طریق اینترنت به ویدئو ‌های تصویربرداری شده توسط این دوربین‌ ها دسترسی داشته باشند.

دوربین‌ دام هایک ویژن به دلیل تنوع در ابعاد، ظاهر و زاویه دید در اماکن بسیاری مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

همچنین به علت طراحی ساده آن‌ ها چندان مورد جلب توجه عموم قرار نمی‌ گیرند و اغلب افراد وجود آن‌ ها را در محیط افراد خود حس نمی ‌کنند.

بعضی از این دوربین‌ های دام امنیتی در پیشگیری از اقدامات خرابکارانه مؤثر هستند. به طور معمول افراد در تشخیص اینکه لنز دوربین به کدام جهت اشاره می‌ کند دچار ابهام می ‌گردند از این رو دوربین ‌های امنیتی می ‌توانند از ثبت لحظات حساس پشتیبانی کنند.


دوربین‌ های بولت (Bullet)  

شکل استوانه‌ای گلوله شکل این دوربین ‌ها علت اصلی نام گذاری این دوربین ‌ها به بولت می ‌باشد.

وسعت دید دوربین‌ های بولت آن ­ها را به عنوان مناسب ‌ترین انتخاب برای محوطه ‌های بزرگ، مانند پارکینگ یا حیاط مبدل نموده است.

وجود لنز ‌های بزرگ در مقایسه با لنز‌ های بکار رفته در دوربین‌ های بولت شکل توانسته تا حدودی باریکی میدان دید در این دوربین‌ ها را جبران نماید.

از نقاط قوت دوربین‌ های بولت میتوان به امکان مشاهده از راه دور اشاره نمود. لبه کوچک تعبیه شده در بالای لنز از آن در برابر تابش نور و سایر شرایط آب و هوایی محافظت می ‌کند.

دوربین مداربسته PTZ

این دوربین ‌ها با امکان چرخش به تمامی جهات مناسب ‌ترین گزینه برای مناطق وسیع و گسترده که به میدان دید ۱۸۰ یا ۳۶۰ درجه نیاز دارند بکار می‌ روند.

با استفاده از نرم‌افزار کاربردی، این دوربین‌ ها را میتوان طوری تنظیم نمود که علاوه ­بر قابلیت خودکار بتواند برنامه‌ های از پیش طراحی شده را نیز دنبال کند.

دوربین‌ های ptz از نظر ظاهری در گروه دوربین ‌های dom دسته‌بندی می ‌شوند. این دوربین‌ ها به نسبت دوربین‌ های دام می‌ توانند بدون از دست دادن کیفیت، تصاویر را تا چندین برابر بزرگ نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این نوع دوربین مداربسته به مقاله دوربین مداربسته PTZ چیست مراجعه نمایید.

ویژگی دوربین های حرارتی

ویژگی دوربین های حرارتی

دوربین های حرارتی هایک ویژن به دلیل داشتن ویژگی های خاص خودشان می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای همه افراد باشد.

برای آشناییت با این ویژگی ها همراه ما باشید.

عملکرد سریع و شناسایی هوشمند

شناسایی محل حادثه و فعال نمودن هشدار‌ ها حتی در شرایط جوی نامساعد و تاریکی مطلق از جمله نقاط قوت این دوربین‌ ها بشمار می ‌رود.

سنجش دما به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی

دوربین ‌های حرارتی با سنجش دمای محیط پیرامون خود و شناسایی تغییرات حرارتی در ساعات اولیه، از بروز خسارت به هنگام گرم شدن بیش از اندازه دوربین، محیط اطراف و سایر عوامل پیشگیری می ‌نمایند.

نگهداری از مرز ‌ها و حوزه‌ های سواحل

بکارگیری این دوربین ‌ها در مناطقی با قلمرو وسیع و حساسیت بالا با شرایط سخت آب و هوایی امر حفاظت و حراست از این محیط‌ ها را سهولت بخشیده است.

جلوگیری از به سرقت رفتن کالا ‌ها و محصولات انبار ‌ها

دوربین ‌های حرارتی در شرایط محیطی با نور کم یا تاریکی مطلق می ‌توانند ورود غیر مجاز اشخاص را شناسایی کنند و همین عمل باعث جلوگیری از بسیاری از سرقت ها شده است.

قابلیت‌ های دوربین ‌های حرارتی هایک ویژن

شما با مطالعه این بخش می توانید اطلاعات کافی در زمینه نوع عملکرد و قابلیت دوربین های حرارتی هایک ویژن بدست آورید.

امکان شناسایی تحرکات

یکی از بهترین قابلیت ‌های دوربین ‌های حرارتی امکان شناسایی و تشخیص حرکت می ‌باشد.دوربین‌ های حرارتی با شناسایی حرکات اجسام و اشخاص شما را در ردیابی آن‌ ها کمک خواهد نمود.

قابلیت انعطاف‌ پذیری

سطح بالای انعطاف‌ پذیری این دوربین‌ های حرارتی از دیگر قابلیت ‌های مثبت آن‌ ها محسوب می ‌شود و می تواند در بسیاری از مواقع به عنوان یکی از اصلی ترین الویت ها برای خرید بشمار برود.

برخورداری از بالا ترین میزان رزولوشن

به طور معمول خروجی تصاویر دوربین‌ های هایک ویژن به نسبت دیگر دوربین ‌های حرارتی از کیفیت بالاتری برخوردار می‌ باشند از این رو این دوربین‌ ها مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

سازگاری بالا در برابر عوامل محیطی

حسگر‌ های حرارتی بکار رفته در این دوربین‌ ها، آن‌ ها را در مقابل تغییرات نوری، تاریکی مطلق و شرایط متغیر آب و هوایی نظیر باد، باران، برف، مه و… مقاوم نموده‌اند.

این ویژگی امکان استفاده از دوربین ‌های حرارتی در محیط‌ های نظارتی را به صورت مداوم و ۲۴ ساعته فراهم می ‌آورد. این دوربین‌ ها در منفی ۴۰ درجه سانتیگراد کارایی بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌ گذارند علاوه بر این آن‌ ها با تحمل دمای ۶۰ درجه بالای صفر تصاویر باکیفیتی را از محیط ارائه می ‌دهند.

سنجش دما

سنجش دما از قابلیت‌ های مهم و کاربردی دوربین ‌های هایک ویژن بشمار می‌ رود و می ‌تواند دمای افراد و اجسام را به خوبی نمایش دهد.

مزایای دوربین ‌های حرارتی هایک ویژن

مزایای دوربین ‌های حرارتی هایک ویژن

دوربین های حرارتی هایک ویژن با داشتن مزیت های چشمگیر شما را شگفت زده می کند.

این نوع دوربین ها با داشتن قابلیت های فراوان بسیار پرطرفدار و کاربردی هستند که در این قسمت شما را با تعدادی از آنها آشنا خواهیم کرد.

ویژگی AGC یا AUTO GAIN CONTROL

این قابلیت باعث تنظیم خودکار نور در دوربین ‌های مداربسته می ‌شود.

میزان حجم روشنایی و وجود نور در محیط از مهمترین عوامل ثبت و ضبط تصاویر با کیفیت محسوب می ‌شوند.

زمانی که نور پایین ‌تر از حد تعیین شده باشد، دوربین حرارتی به طور اتوماتیک با تقویت سیگنال ویدئویی افت نور را جبران می‌ کند.
ویژگی AGC در دوربین هایک ویژن، در بهبود محدوده داینامیکی به طور الکترونیکی تأثیر بسزایی دارد.

این ویژگی باعث بهترین کیفیت فیلم برداری در فضا‌ های تاریک می ‌شود.

گفتنی است که این قابلیت از ویژگی ‌های ضروری و اولیه هر دوربین بشمار می‌ رود و هزینه جداگانه برای خریدار محسوب نمی ‌گردد.

ویژگی DDE یا DIGITAL DETAIL ENHANCEMENT

با ارتقا تکنولوژی در شناسایی مکان مدنظر در تصویر، دوربین‌ های حرارتی امکان نمایش تصاویر با جزئیات حداکثری را برای مخاطب تضمین می ‌نمایند.

بسیاری از افرادی که دوربین مداربسته خریداری کرده اند پس از گذشت زمانی متوجه یکسری از نقوص در عملکرد آنها می شوند که در این زمان نمی دانند چگونه باید این مشکل را حل نمایند.

شما می توانید با خرید از هایک ویژن از گارانتی هایک ویژن بهره مند شوید و هر زمان که به مشکلی برخوردید می توانید آن را به راحتی حل نمایید.

ویژگی کاهش سه بعدی نویز یا ۳D DNR

این قابلیت در دوربین‌ های مداربسته به فناوری اشاره دارد که با کمک روش ‌های پردازش تصویر بتوان نویز الکترونیکی موجود در تصویر را کاهش داد.
دوربین ‌های حرارتی دارای کاربرد ‌های متعدد و فراوانی هستند که امکان دارد بعضی از آن‌ ها کم تر به نظر برسند. با این حال در این قسمت به طور مختصر به توضیح کاربردی ‌ترین دوربین ‌های حرارتی خواهیم پرداخت:

پهپاد‌ های هایک ویژن

اغلب پهپاد ‌های کنترل از راه دور مجهز به دوربین‌ های حرارتی هستند.

این نوع دوربین ‌ها امکان مشاهده و بازیابی اطلاعات محیطی در موقعیت ‌های دشوار و خطرناک را برای کاربر فراهم می ‌نمایند. دوربین ‌های حرارتی به طور معمول در بخش‌ های مدیریت بحران، تیم ‌های امداد و نجات و اعمال تاکتیک‌ های نظامی نقش کاربردی را ایفا می ‌کنند.

دوربین ‌های مناسب جهت حیات وحش هایک ویژن

حسگر‌ های حرارتی کمک شایانی به ردیابی حیوانات خونگرم در شرایط دید کم، آشکار شدن اهداف مستتر شده، اطلاع از وجود حیوانات در مناطق شکار می ‌نمایند. دوربین‌ های حرارتی در حفاظت از محیط زیست پیشگیری از انقراض حیوانات تأثیر بسزایی دارند.
با راه‌اندازی دوربین‌ های دید در شب مجهز به سنسور‌ های هوشمند در محل‌ های زندگی جانداران بدون کاربر میتوان تصاویری را از حیات وحش به هنگام شب به طور نامحسوس و خودکار ارائه نمود.

دوربین ‌های مداربسته با قابلیت و امکان دید در شب

دوربین ‌های مداربسته با قابلیت و امکان دید در شب

بیشتر دوربین‌ های دید در شب با تجهیز به نور مادون قرمز مازاد و افزایش طول موج سیگنال‌ های الکترومغناطیسی تقویت شده به کمک سنسور ‌ها در شرایط تاریکی مطلق می شتابند.

این‌ ها به هنگام رویارویی با چشم غیر مسلح نامرئی به نظر می ‌رسند اما با بکارگیری دوربین ‌های دید در شب به راحتی می‌ توانند رؤیت شوند.

دوربین ‌های دید در شب تصویر واضح‌ تری را از خود به نمایش می ‌گذارند و به طور شگفت‌انگیزی نسبت به دوربین‌ های حرارتی تصاویر شفاف ‌تری را به هنگام شرایط مه، گرد و غبار یا دود ارائه می‌ دهند.

این دوربین ‌ها از مزایایی نظیر هزینه پایین در هنگام خرید، قابلیت کنترل بر فضا ‌های فاقد نور و تاریکی مطلق، برخورداری از مقاومت حداکثری، میزان مصرف پایین انرژی بهره‌ گیری می ‌کنند.

نکات مهم در رابطه با خرید دوربین های حرارتی هایک ویژن

شما زمانی که تمایل دارید دوربین حرارتی هایک ویژن را خریداری نمایید میبایست به نکاتی توجه نمایید بتوانید با آگاهی کافی دوربین مناسب خود را بیابید.

  • وضوح تصویر و مقدار رزولوشن
  • میزان برد دید به هنگام شب
  • زوایای دید در شب

قیمت دوربین حرارتی هایک ویژن

برای خرید انواع دوربین های مداربسته اولین و مهم ترین موردی که بسیار مهم می باشد قیمت آنهاست.

بسیاری از فروشندگان دوربین های مداربسته قیمت های نجومی را برای دوربین ها ارائه می دهند و به همین دلیل بسیاری از افرادی که نیاز به دوربین های مداربسته دارند نمی توانند آنها را خریداری نمایند.

شما می توانید برای دانستن قیمت های مناسب دوربین مداربسته به صفحه لیست قیمت هایک ویژن مراجعه نمایید و از آخرین قیمت ها مطلع شوید.

منظور از دوربین حرارتی چیست ؟

دوربین های حرارتی به دلیل داشتن سنسور هایی می توانند بر خلاف سایر دوربین های مداربسته که به وسیله نور تصاویر را ثبت می نمایند با استفاده از گرما تصاویر را ثبت و ضبط نمایند.

چرا از دوربین های حرارتی استفاده نماییم ؟

دوربین های حرارتی نسبت به سایر دوربین های مداربسته از قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است و می تواند انتخاب مناسبی برای مکان هایی که از امنیت بالایی برخوردار است باشد.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *