دوربین های مداربسته تا چند روز فیلم نگه میدارند

آنچه در این نوشته خواهیم گفت

یکی از مهم ترین سوال هایی که برای مصرف کنندگان دوربین مداربسته پیش می آید این است که دوربین های مداربسته تا چند روز فیلم نگه میدارند، این موضوع بسیار مهم است چراکه دوربین های مداربسته، از مکان هایی که از اهمیت بالایی برخوردارند، فیلم می گیرند و مهم است که این فیلم های ضبط شده، تا چه مدت در حافظه ذخیره ساز، باقی می مانند. در این صفحه بطور کامل به این موضوع خواهیم پرداخت.

در ابتدای این مبحث شاید حتی نمی دانید که دوربین های مداربسته چی هستند و عبارت مداربسته به چه منظوری پسوند آن قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید به صفحه دوربین مداربسته چیست مراجعه کنید و تمام تاریخ این محصول و تکنولوژی را مطالعه کنید.

عواملی که ظرفیت ذخیره دوربین مداربسته را تعیین می کند ( ظرفیت هارد )

وقتی سوال “دوربین های مداربسته تا چند روز فیلم نگه میدارند” وسط می آید، باید پنج عامل برای تعیین ظرفیت ذخیره سازی هارد را بررسی کنیم:

دوربین های مداربسته تا چند روز فیلم نگه میدارند

هیچ DVR یا NVR ای در دنیا، با هارد فروخته نمی شود و شما باید برای آنها هارد جداگانه تهیه کنید. هر دستگاهی بسته به قیمتش، میتواند به طرایقی از تعداد و حجم هارد پشتیبانی کند. هرچه حجم و تعداد هارد بیشتر باشد، زمان بیشتری از فیلم های ذخیره شده را نگه می‌دارد.

بطور مثال، در بعضی از DVR های هایک ویژن، می توانید از قابلیت پشتیبانی از ۲ عدد هارد دیسک و حداکثر ۱۰ ترابایت بهره مند شوید

برای آگاهی از لیست قیمت های DVR turbo HD هایک ویژن، می توانید به لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

تعداد دوربین ها

فرض کنید که شما یک DVR هایک ویژن با هارد ۵ ترابایت و ۶ عدد دوربین دارید، مدت زمان ضبط یک هفته می باشد. اگر شما بخواهید از ۱۰ عدد دوربین استفاده کنید، باید حجم هارد و فضای ذخیره سازی را افزایش دهید. پس هرچه تعداد دوربین ها بالا میرود، باید حجم فضای ذخیره سازی بیشتر شود.

کیفیت دوربین ها

هر دوربین، کیفیت مشخصی دارد. هرچقدر کیفیت دوربین بالاتر باشد، حجم بیشتری را از هارد اشغال می‌کند. برای مثال اگر هارد DVR شما ۱ ترابایت باشد، و از دوربین مداربسته توربو هایک ویژن با کیفیت ۴k و رزولیشن ۸ مگاپیکسل استفاده کنید، احتمالا بیشتر از دو هفته نمی توانید تصاویر را ذخیره کنید، اما می توانید از دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن با رزولیشن ۲ مگاپیکسل استفاده کنید که در آن صورت احتمالا می توانید تا دو ماه فیلم دوربین را ذخیره کنید.

حالت ضبط

دستگاه های DVR هایک ویژن دارای دو حالت ضبط متفاوت می باشد. متداول ترین حالت ضبط، Continues می باشد که به صورت مداوم در حالت ضبط قرار دارد. حالت دیگر، Motion Detection هایک ویژن است. در این حالت، وقتی جسمی متحرک از جلوی دوربین عبور کند، دوربین شروع به ضبط می کند و این امر سبب می شود تا حجم فیلم ضبط شده، کمتر شود.

تعداد فریم در ضبط

تعداد فریم در ضبط

هر یک ثانیه تصویر زنده از ۲۵ فریم تشکیل شده است. در تنظیمات نحوه ضبط DVR هایک ویژن، می توانیم تعداد فریم ها را بر روی ۱۵ فریم در هر ثانیه بگذاریم. چراکه هرچه تعداد فریم ها کمتر باشد، فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

محاسبه مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به روش دستی

اگر به هر طریقی نمی توانید مدت زمان ضبط را محاسبه کنید، می توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

فرمول محاسبه مدت نگهداری فیلم دوربین = ( (cam_bitrate/8) * Qty_days * Qty_ cam * ۲۴ * ۳۶۰۰) /۱G

  • Storage = مقدار فضای در GB (گیگابایت)
  • cam_bitrate = پهنای باند دوربین
  • ۸ = برای تبدیل از بیت به Bytes
  • ۳۶۰۰ = برای تبدیل از ثانیه انجام ساعت
  • ۲۴ = برای تبدیل از ساعت به روز
  • Qty_cam = تعداد کل دوربین ها
  • Qty_days = تعداد روزها
  • ۱G = تقسیم ۱ گیگ (۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) برای تبدیل از KB به GB

به عنوان مثال:

اگر ۱۰ عدد دوربین مداربسته با بیت ریت ۲۰۴۸kbps دارید و نیاز به ۳۰ روز ذخیره سازی دارید :

۲/۰۴۸/۰۰۰× ۸ ×۳۶۰۰ ×۲۴ ×۱۰ ×۳۰ = ذخیره سازی

میزان فضای ذخیره سازی ۱۰ عدد دوربین برای ۳۰ روز = ۶.۳۵ TB

چگونه ظرفیت ذخیره سازی هارد دوربین مداربسته را افزایش دهیم ؟

با چند راهکار ساده، می توانید حجم ذخیره سازی فیلم های ضبط شده را کم کنید تا بتوانید، ظرفیت ذخیره سازی را بیشتر کنید. روش بعدی، خرید دستگاه nvr هایک ویژن می باشد تا از حجم ذخیره سازی بالاتری بهره مند شوید.

امروزه بسیاری از افراد از خرابی دوربین های مداربسته خود به مرور زمان، هراس دارند، شما می توانید با خرید از شرکت هایک ویژن، از گارانتی آن بهره مند شوید و دیگر نگران افت کیفیت در تصاویر و یا خرابی دوربین مداربسته خود نباشید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه گارانتی محصولات هایک ویژن مراجعه کنید.

تنظیم رزولوشن تصویر دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته تا چند روز فیلم نگه میدارند

می توانید برای مکان های کم اهمیت و کوچک، از دوربین هایی با رزولوشن کمتر استفاده کنید یا رزولوشن دوربین ها را کم کنید. برای اینکار، کافیه وارد تنظیمات دوربین در DVR هایک ویژن شده، سپس از منوی تنظیمات، گزینه تنظیم رزولوشن را انتخاب کنید و رزولوشن دوربین را کم کنید تا ضبط فیلم با حجم کمتری انجام شود.

غیر فعال کردن قابلیت ضبط صدا

یکی از راه های افزایش ذخیره سازی، غیرفعال کردن صدای دوربین می باشد. بطور مثال دوربین پارکینگ اهمیتی ندارد که صدا را ضبط کند. بنابراین می توانید صدای آن دوربین را قطع کنید. راهکار دیگر که بسیار اقتصادی می باشد و ارزانتر هم در میاید، این است که از دوربین های بدون میکروفن استفاده کنیم، دراینصورت صدا ضبط نمی شود و حجم قابل توجهی برای ذخیره سازی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فعال کردن حالت motion detection

می توانید حالت ضبط motion detection را فعال کنید تا بجای ضبط مستمر، فقط موقعی که شیء جلوی دوربین حرکت کرد، دوربین شروع به ضبط کند.

بک آپ گرفتن از هارد

یکی از راه های افزایش ظرفیت ذخیره سازی، backup گرفتن بصورت منظم و انتقال فایل های مهم به کامپیوتر است. با این کار فضای ذخیره سازی آزاد می شود.

اگر شما از دستگاه دی وی آر استفاده می کنید و هنگام انجام دادن تنظیماتی همچون حالات ضبط دچار مشکل می شوید، می توانید با استفاده از ریست دی وی ار تمامی تنظیمات را به حالت اولیه خود بازگردانید.

سوالات متداول

آیا تعداد دوربین مداربسته، به حافظه ذخیره سازی آن، ارتباط دارد ؟

هرچقدر تعداد دوربین مداربسته بیشتر باشد، مقدار حافظه بیشتری استفاده میشود. در این صفحه بطور کامل به این موضوع اشاره شده است.

محاسبه مدت زمان ضبط دوربین مداربسته به روش دستی چگونه است ؟

با یک فرمول ساده، می توانید مدت زمان ضبط دوربین مداربسته را به روش دستی، بدست بیاورید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *