آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه

آموزش نصب و راه اندازی دوربین مداربسته تحت شبکه | هایک پرشین
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

بسیاری از افراد هستند که علاقه به نصب و یادگیری نصب دوربین مدارسته دارند که هم حرفه ای بیاموزند و همینطور بتوانند کار های خود را پیش ببرند.

با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش دوربین های مداربسته تحت شبکه بسیاری از مردم به سمت آن سوق پیدا کرده اند. بدین ترتیب بسیاری از افراد به موضوع نصب آنها علاقه مند شدند و همینطور تصمیم گرفته اند که از این راه حتی درآمدی کسب کنند.

در نتیجه این اتفاقات و رخداد ها شما می توانید با مطالعه این صفحه به طور کامل و جامع طریقه نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه و یا به عبارتی IP را بیاموزید.

لازم به ذکر است که ابتدا باید برای اقدام به نصب کرد دوربین هایی را تهیه کنید، که پیشنهاد ما به شما دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن می باشد که از ضمانت و کیفیت بالایی برخوردار است.

اطلاعات اولیه راجب نصب دوربین تحت شبکه

شما باید در ابتدا بدانید که طریقه نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن با دوربین های آنالوگ کاملا متفاوت است.

پیش از اقدامات اولیه برای نصب دوربین های مداربسته و قبل از تهیه تجهیزات نصب باید حتما به نوع تغذیه دوربین های تحت شبکه توجه کنید.

تمامی دوربین های مداربسته تحت شبکه از دو روش تغذیه می کنند که به شرح زیر می باشد :

روش اول تغذیه

روش اول تغذیه

تغذیه در روش اول به صورت POE می باشد. در این حالت دوربین مداربسته با کابل شبکه تغذیه می کند. نصب اینگونه دوربین های تحت شبکه بدنی صورت می باشد که کابل برق و شبکه یکی شده اند و نیازی به کابل کشی اضافی برق نیست.

روش دوم تغذیه

روش دوم به روش مستقل تغذیه هم معروف می باشد. این روش بدین صورت می باشد که دوربین های تحت شبکه به صورت مستقل از منبعی جدا و با کابل برق تغدیه می کنند.

لازم به ذکر است که باید از پورت های دستگاه NVR خود اطلاع د اشته باشید که به چه صورت عمل می کند. به عنوان مثال یک ۸NVR کاناله ممکن است تنها ۴ پورت مستقل را ساپورت کند. در اینصورت شما باید از سوئیچ استفاده کنید تا تمامی دوربین ها به دستگاه متصل شوند.

آیا تا به حال اسم دستگاه دی وی آر به گوشتان خورده است ؟ آیا تفاوت میان دستگاه دی وی آر و ان وی آر را می دانید ؟

می توانید به صفحه تفاوت دستگاه dvr و nvr مراجعه کنید تفاوت میان این دو دستگاه ضبط را بشناسید.

تجهیزات مورد استفاده برای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

ابتدا برای شروع هر کاری باید وسایل و تجهیزات مورد نیاز آن را نیز تهیه کنیم و همنیطور اطلاع از قیمت آنها می تواند کمک بزرگی در خرید آنها به ما کند.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت های لوازم و دوربین ها، به صفحه لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

  • دوربین مداربسته تحت شبکه : باید دوربین مداربسته تحت شبکه خریداری کنید و با توجه به محیط و مکانی که قرار است دوربین ها در آنجا نصب شود تعداد آنها را مشخص کنید.
  • دستگاه NVR : باید دستگاه و سرور NVR تهیه کنید که وظیفه ضبط و ذخیره سازی تصاویر را دارد. دستگاه NVR باید با توجه به کیفیت دوربین ها و تعداد آنها تهیه شود. شما می توانید برای خرید NVR مناسب برای دوربین های خود به صفحه قیمت nvr هایک ویژن مراجعه کنید.
  • سوئیچ شبکه : سوئیچ نوعی انعشاب است که بسیار کار آمد در پروسه نصب می باشد. همانطور که در ابتدا بیان کرده ایم اگر نوع سوئیچ POE باشد، وظیفه تغذیه دوربین را بر عهده دارد.
  • هارد دیسک : هیچ یک از دستگاه های سرور، دارای هارد دیسک نیستند و باید جداگانه آن را تهیه کنید. هارد دیسک ها انواع مختلفی دارند و فضای ذخیره سازی آنها متفاوت است. برای کسب اطلاعات جامع و کامل در رابطه با هارد می توانید به صفحه هارد دیسک چیست مراجعه کنید.
  • کابل شبکه : شما برای اینکه دوربین مداربسته خود را به دستگاه NVR متصل کنید باید از یک کابل شبکه استفاده کنید. در صورتی که سوئیچ ها و یا دتسگاه سرور POE باشد دیگر نیازی به کابل برق نیست.
  • کابل برق : اگر NVR و یا سوئیچ شما POE نباشد، باید از کابل برق برای تغذیه دوربین مداربسته استفاده کنید.
  • آداپتور و یا منبع تغذیه : شما باید برای تامین انرژی دوربین های مداربسته برای هر یک از دوربین های خود یک آداپتور تهیه کنید. لازم به ذکر است که شما راه حل دیگری نیز دارید، شما می توانید از یک منبع انرژی مرکزی برای تمامی دوربین ها استفاده کنید.
  • تجهیزات برای اتصالات شبکه : برای انجام پروسه نصب باید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نصب را به همراه داشته باشید، از جملع این لوازم می توان به داکت، سوکت، لوله فلکسی اشاره کرد.

دوربین مداربسته IP با استاندارد IP چه تفاوتی دارد؟

استاندارد IP در دوربین مداربسته برای قابلیت های ضدآب بودن و ضد گرد و غبار بودن دوربین های مداربسته استفاده می شود.

تفاوت فاحشی بین این دو کلمه IP در دوربین مداربسته وجود دارد، تحت شبکه بودن یا دوربین های مداربسته IP یکی از مدل های دوربین ها می باشد ولی استاندارد IP یک قابلیت و ویژگی می باشد که در بسیاری از مدل های دوربین های مداربسته مشاهده می شود.

مراحل گام به گام نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به دستگاه NVR

مراحل گام به گام نصب دوربین مداربسته تحت شبکه به دستگاه NVR

گام اول : شما باید ابتدا مسیری که قرار است کابل کشی انجام دهید و مکان نصب دوربین ها را کاملا مشخص کنید.

بهتر است قبل از انجام کابل کشی از کشش دیوار ها و همینطور از امکان سوراخ کردن دیوار ها اطمینان حاصل فرمایید.

گام دوم : در مرحله بعد باید نسبت به جای تعیین شده دوربین ها و مسیری که برای داکت و فلکسی در نظر گرفته ایم، دوربین ها را نصب کنیم.

گام سوم : در مرحله بعد باید تمامی اندازه گیری های کابل های شبکه و برق را اندازه گیری کنیم و سپس آنها را دقیق ببریم. لازم به ذکر است که حتما باید هنگام اندازه گیری حتما دقیق عمل کنید و حتی برای اطمینان بیشتر ببرید تا در اندازه کابل ها دچار کوتاهی نشوید.

حتما باید برای NVR خود مقدار کابل اضافی بگذارید تا در جابجایی آن به مشکلی بر نخورید.

گام چهارم :در این بخش شما می توانید برای آداپتوری که برای تغذیه برق دوربین به کار می رود، مکانی پلاستیکی تعبیه کنید البته این موضوع را در نظر بگیرید که شما می توانید از منبع تغذیه مرکزی نیز استفاده کنید، که در اینصورت دیگر نیازی به آداپتور و جای نصب آن نیست.

گام پنجم : در گام پنجم سوکت RJ45 را به سر کابل شبکه وصل و آن را پرس کنید و سپس سوکت ها را به دوربین و دستگاه NVR وصل کنید.

اگر دستگاه NVR دارای تک پورت شبکه باشد شما باید کابل شبکه را به سوئیچ POE متصل کنید در غیر اینصورت اگر دستگاه دارای پورت های جداگانه باشد، باید هر کابل را به صورت مجزا به هر پورت وصل کنید.

این موضوع را حتما در نظر بگیرید که اگر دستگاه شما POE نباشد باید فیش نری و مادگی را به سر کابل برق وصل کنید و اگر در کنار هر دوربین آداپتوری قرار داشته باشد باید کابل برق را با اتصالات به آداپتور متصل کنید.

هنگامی که تمامی مراحل ذکر شده را به خوبی و درستی انجام داده اید می توانید دستگاه NVR را به برق وصل کنید و نمایشگر و مانیتور را روشن کنید.

بسیاری از مردم نگران خرید های خود هستند که آیا دستگاهشان افت کیفیت دارد یا خیر؟. شما می توانید به راحتی از شرکت هایک ویژن محصولات خود را خریداری کنید و سپس از گارانتی هایک ویژن بهره ببرید و با خیال آسوده اقدام به نصب آنها کنید.

گام بعدی پس از نصب دوربین به دستگاه NVR

گام بعدی پس از نصب دوربین به دستگاه NVR

بعد از اینکه شما تمامی مراحلی که در پیش تر بیان شد را به درستی انجام داده اید، باید سراغ تنظیمات دوربین و تست آن بروید.

اول از اینکه دوربین ها روشن هستند باید اطمینان حاصل فرمایید و سپس به منوی دوربین و یا منوی شناسایی دوربین در دستگاه NVR بروید.

سپس شما باید دکمه جست و جو را کلیک کنید و اگر تمامی مراحل به درستی انجام شده باشد، تمامی دوربین ها به همراه IP آنها نمایش داده خواهد شد.

اگر در طی این فرایند مشکلی بوجود آمد و یا تصاویری نمایش داده نشد ممکن است مشکل از برق، کابل و حتی سوئیچ باشد.

در بعضی موارد این امکان وجود دارد که دستگاه NVR شما توانایی تشخیص دوربین را نداشته باشد و آنها را پشتیبانی نکند. در این مورد، سوالاتی بوجود می آید که آیا سرور بهتر است یا NVR ؟ با مطالعه و تحقیق بیشتر می توانیم از این موضوع اطلاع پیدا کنیم.

در قسمت منوی تنظیمات دوربین مداربسته شما می توانید دوربین ها را زمان بندی کنید و حتی قابلیت تشخیص عبور از خط (Line Crossing) را نیز فعال کنید.

شما حتی می توانید بعد از دریافت تصاویر IP دوربین های مداربسته خود را بر حسب نیازتان تغییر دهید که البته نا گفته نماند که این عمل برای سیستم های کوچک مداربسته مورد استفاده قرار نگیرد بهتر است.

نصب دوربین تحت شبکه به کامپیوتر

بسیاری از مردم می خواهند دوربین های مداربسته خود را بر روی کامپیوتر خود نصب کنند.

در این بخش به طور کامل روند نصب دوربین مداربسته تحت شبکه بر روی کامپیوتر را برای شما عزیزان به طور کامل شرح می دهیم.

در صورتی که دوربین های شما سوئیچ شبکه POE نباشد، دوربین های خود را به منبع تغذیه متصل کنید و پس از آن دوربین ها را از طریق کابل شبکه به سوئیچ متصل کنید و سپس سوئیچ را به کامپیوتر وصل کنید.

نرم افزار های پیدا کردن IP را بر روی دستگاه کامپیوتر خود نصب کنید و سپس سعی در پیدا کرد دوربین ها در کامپیوتر خود شوید.

پس از پیدا کرد IP های دوربین ها، آنها را با رنج آدرس موجود تغییر دهید و سپس از نرم افزار های CMS و یا PCNVR دوربین های خود را بر روی کامپیوتر نصب کنید.

لازم به ذکر است که شما علاوه بر نصب دوربینتان به کامپیوتر می توانید دوربینتان را به میکروفون مجهز کنید. البته باید دوربین شما لازمه این کار را داشته باشد.

برای پیگیری بیشتر در این رابطه می توانید به صفحه نصب میکروفون به دی وی ار مراجعه کنید.

شرکت نصب دوربین های مداربسته

برای راحتی و درستی نصب دوربین های امنیتی باید از متخصصین نیز کمک گرفت و کسانی باید این عمل را انجام دهند که تخصص دارند و حرفه ای هستند.

مردم برای راحتی و همینطور ضمانت نصب دوربین های خود به شرکت های نصب مراجعه می کنند، حال ما برای راحتی شما شرکت نصبی را معرفی می کنیم تا به راحتی بتوانید دوربین های مداربسته خود را نصب کنید.

برای مشاوره با کارشناسان و نصابان بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

سوالات متداول

چگونه دوربین مداربسته تحت شبکه را نصب کنیم ؟

شما به راحیت می توانید با تجهیزات مورد نیاز این عمل دوربین های خود را نصب کنید و با مطالعه دقیق این صفحه می توانید به درستی آموزش ببینید.

دوربین را چگونه به کامپیوتر متصل کنیم ؟

روش هایی را که می توان دوربین را به کامپیوتر متصل کرد با استفاده از سوئیچ ها و برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر می باشد. برای اطلاعات بیشتر و نحوه اتصال آن می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *