تعقیب هوشمند (smart tracking) در دوربین مداربسته

تعقیب هوشمند (Smart Tracking) در دوربین مداربسته
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

امروزه برای امنیت و ارتقای سطح محل زندگی و کار خود نیازمند دوربین مداربسته هستیم زیرا ممکن است دارایی و وسایل با ارزش در معرض خطر قرار گیرد.

تعقیب هوشمند یا Smart Tracking فناوری جدیدی است که امنیت سیستم های نظارت تصویری را افزایش میدهد به خصوص در مکان هایی که برای ما ارزش و اهمیت بیشتری دارد مانند هتل ها و ساختمان های اداری و مسکونی.

این قابلیت یک هدف خاصی دارد این هدف ردیابی اهداف مشخص شده میباشد، این دوربین ها از نوع PTZ میباشد که قابلیت زوم و فوکوس روی اشخاص یا هدفی مشخص شده.

برای خرید دوربین های این برند به صفحه شرکت هایک ویژن مراجعه کنید.

انواع مختلف تعقیب هوشمند

انواع مختلف تعقیب هوشمند
انواع مختلف تعقیب هوشمند

دوربین های تحت تعقیب انواع مختلفی دارد که دارای نرم افزار های خاصی هستند که به این نوع دوربین دستور داده میشود که روی یک هدف یا چندین هدف فوکوس میکند و حرکات را دنبال میکند این دوربین ها مناطق بسیار گسترده ای را در حومه زاویه ای که برای آن مشخص شده است پوشش میدهد . 

ردیابی دقیق (Accurate tracking)

این قابلیت فقط هدف آن روم و فوکوس روی اشخاص و وسایل نقلیه مشخص شده را تعقیب میکند اما قابلیتی دارد که میتوان با استفاده از آن اهداف های در حال حرکت با سرعت بالا و سرعت پایین را تعقیب کند بسیاری از دوربین های مکان های امنیتی و خیابون ها را کنترل و اداره میکند .

ردیابی چند هدف مختلف (Multi-target trajectory tracking)

دوربین به صورت یک رادار عمل میکند به این شکل که چندین هدف مختلف را در چندین مکان مختلف که به یدیگر متصل هستند را به طور ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته که در هر شرایط آب و هوایی و جوی بدون مشکل کار میکند .

توانایی تشخیص دقیق (Extraordinary detection ability)

توانایی و تشخیص بسیار بالای این دوربین ها در انتخاب هدف مورد نظر و بدون خطا این هوش مصنوعی با سناریو بسیار دقیقی طراحی شده است که در انتخاب هدف خطایی ندارد . این قابلیت اشخاص را مورد هدف میگذارد و آنها را با سنسور هایی که در آن وجود دارد دنبال میکند .

نحوه شناسایی سوژه در دوربین هوشمند

نحوه شناسایی سوژه در دوربین هوشمند
نحوه شناسایی سوژه در دوربین هوشمند

با پیشرفت شرکت ها و کمپانی های بزرگ تولید دوربین های مداربسته برای پیش گرفتن از یکدیگر دست به تکنولوژی های جدید زدند یکی از این تکنولوژی ها تعقیب هوشمند میباشد.

دستی : با این روش میتوان یک سوژه و یک هدف را برای دوربین تعریف کرد و به صورت اتوماتیک در یک زاویه دید مشخصی آن را تعقیب میکند.

فعال شدن با رد شدن هدف از دوربین : در این تکنولوژی میتوان یک خط فرضی را درست کرد و به هنگامی که هدف از آن عبور کرد به طور خودکار فعال میشود و آن را در زاویه دید مشخص دنبال میکند.


فعال شدن به هنگام ورود و خروج هدف : این روش خلاف روش قبلی بجای تایین یک خط فرضی یک منطقه فرضی تعریف میشود که به محض ورود هدف فعال و آنرا تشخیص دهد و در همان زاویه دید مشخص شده دنبال میکند.

تشخیص حذف اشیا از تصویر : این روش دوربین نسبت به حذف شدن یک شی از محلی که در زاویه دید دوربین است حساس است و هنگامی که شی حذف شود واکنش نشان داده شده و تشخیص میدهد این تکنولوژی بسیار در مکان هایی که اشیا قیمتی وجود دارد کاربردی است.


تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته هایک ویژن

تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته هایک ویژن
تعقیب هوشمند در دوربین مداربسته هایک ویژن

دوربین های شرکت هایک ویژن یکی از دوربین هایی است که از قابلیت تعقیب هوشمند را داراست. به طور کلی سازنده این شرکت ها با الهام گیری از تکنولوژی های جدید و استفاده از آن ها در دوربین شده است.

در حالت کلی و ساده برای مثال این دوربین ها بعد از نصب این دوربین ها توسط هدف هایی که برای آن ها مشخص شده و زمانی که این اشیا یا جسم مکان آن تغییر کند یا تغییر داده شود همزمان با تغییر مکانی دوربین شروع به ردیابی میکند.

سخن آخر

استفاده از این تکنولوژی بهتر است اغلب برای نظارت و نحوه عملکرد کارمندان در مکان هایی که اجناس ارزشمند در آن موجود است مخصوصا مانند جواهر فروشی یا موزه، این دوربین ها به کارفرمایان کمک میکند که تا در صورت بروز مشکل آن ها را شناسایی کند.

این نوع دوربین ها می توانند اغلب تحت شبکه نیز باشند که برای نصب انها به یک دستگاه nvr هایک ویژن نیاز دارید. این نوع دوربین های تحت شبکه نمی توانند به دستگاه دی وی آر متصل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *