دوربین مداربسته دام (Dome)

دوربین مداربسته دام | مزایا و معایب دوربین مداربسته دام
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

در حال حاضر استفاده از انواع دوربین مداربسته بسیار بین عموم مرسوم شده است و هر روز به تعداد مصرف کنندگان آن افزوده می شود چرا که این دوربین ها در زمان کمی توانسته اعتماد مردم را به خود جلب نماید.

این دوربین ها با داشتن قابلیت های متعدد می تواند برای هر نیاز امنیتی کمک بسزایی بکند به همین دلیل سازندگان در تلاش برای ارائه نسخه بهتر و کامل تر می باشند.

شرکت هایک ویژن با داشتن سالها تجربه درخشان توانسته با ارائه بهترین دوربین های مداربسته اعتماد مشتریان را به خود جلب نماید و شما می توانید با مراجعه به این شرکت از خرید دوربین مداربسته خود اطمینان حاصل نمایید.

منظور از دوربین مداربسته دام چیست؟

یکی از پر کاربرد ترین دوربین مداربسته در زمان حال دوربین های دام می باشد. حال می خواهیم با این نوع دوربین آشنا شویم پس همراه ما باشید.

دوربین مداربسته دام به دوربین گنبدی شناخته می شود چرا که این دوربین به دلیل ظاهری دایره ای شکل به این اسم شناخته می شود.

از این نوع دوربین مداربسته بیشتر در مکان های داخلی استفاده می شود و بهترین مکان برای نصب آن در زیر سقوف است.

انواع دوربین مداربسته دام

انواع دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام هایک ویژن که امروزه یکی از پر کاربرد ترین دوربین مداربسته به حساب می آید شباهت هایی به دوربین های دیگر از نظر ظاهری دارند و امکان دارد شما را برای تشخیص به اشتباه بی اندازد در این بخش ما می خواهیم شما را با یکی از نمونه های دوربین مداربسته دام آشنا کنیم تا بتوانید در تشخیص این نوع دوربین کمتر به مشکل بخورید.

دوربین مداربسته دام تورت (TURRET)

یکی از نمونه های دوربین مداربسته دام دوربین تورت می باشد. این دوربین از لحاظ عملکرد و لنز تفاوتی با سایر دوربین های دام ندارد و تنها تفاوت آن از نظر شکل بدنه می باشد.

دوربین های مداربسته دام دارای کاور شیشه ای است که روی لنز را هم پوشش می دهد اما در دوربین های تورت این کاور شیشه ای وجود ندارد.

مکان های مناسب برای نصب دوربین مداربسته دام

از دوربین های مداربسته دام در مکان های مختلفی استفاده می شود در این بخش می خواهیم مکان هایی که برای نصب این دوربین مناسب هستند را برایتان شرح دهیم:

  • هتل ها
  • ساختمان های مسکونی
  • رستوران ها و سالن ها
  • مدارس و دانشگاه ها
  • کتابخانه ها
  • اماکن تجاری
  • اماکن اداری

دوربین مداربسته دام تحت شبکه IP

دوربین مداربسته دام تحت شبکه IP

دوربین مداربسته دام تحت شبکه یکی از بهترین نوع دوربین ها می باشد که به دلیل دارا بودن کیفیت بالای تصویر محبوبیت فراوانی دارد.

از نظر عملکرد

وظیفه این نوع دوربین مداربسته انتقال سیگنال های دیجیتال از طریق شبکه به ان وی ار هایک ویژن می باشد که از نمونه های آن می توان به مواردی با کیفیت ۱ مگاپیکسل و ۱۲ مگاپیکسل ۴K اشاره نمود.

از نظر دید در شب

همچنین از نظر دید نیز این نوع دوربین بسیار مجهز تر است و به همین دلیل بهتر عمل می کند بطوری که در آخرین نسخه آن قابلیت دارد تا ۱۰۰ متر را تحت پوشش قرار دهد و ساپورت کند. پس شما می توانید با آسودگی خاطر با توجه به نیاز خود این دوربین مداربسته را تهیه نمایید.

کاربرد دوربین مداربسته دام

دوربین های دام اصولا بدنه ای از جنس پلاستیک دارند و ترجیحا در مکان های پوشیده و داخلی نصب می گردنند اما اگر جنس بدنه آن از فلز می باشد می توانید در محیط های خارجی نصب کنید چرا که بدنه فلزی به نسبت بدنه پلاستیکی از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد.

دوربین مداربسته دام آنالوگ

 دوربین مداربسته دام آنالوگ

دوربین مداربسته دام آنالوگ نیز یکی از مدل های مورد استفاده عموم می باشد. در این بخش ما می خواهیم شما را با ویژگی های این نوع دوربین آشنا کنیم و یک بررسی کلی در مقایسه با دوربین مداربسته دام تحت شبکه انجام دهیم.

از نظر کیفیت تصویر

دوربین های مداربسته دام آنالوگ به نسبت دوربین های دام تحت شبکه از کیفیت تصویر کمتری برخوردار می باشد اما این به این معنا نیست از کیفیت تصویر پایینی برخوردار می باشد بلکه بطور کلی دوربین مناسبی می باشد و می توان از آن در جاهای مختلف اتفاده کرد.

از نظر قیمت

این نوع دوربین مداربسته به نسبت دوربین های تحت شبکه از تکنولوژی کمتری برخوردار است اما از لحاظ قیمتی از قیمت مناسب و مقنون بصرفه می باشد.

توجه داشته باشید هر دو نوع این دوربین مداربسته می تواند بسیار کاربردی باشد و انتخاب از بین این دو گزینه وابسته به هدف شما از استفاده می باشد.

بسیاری از خریداران بعد از تهیه دوربین مداربسته و نصب آن متوجه یکسری از نقوص می شوند و این موضوع باعث نگرانی آنها می شوند در این شرایط بهترین کار خرید از یک شرکت معتبر می باشد پیشنهاد ما به شما شرکت هایک ویژن می باشد.

شما می توانید با خرید از این شرکت از گارانتی هایک ویژن بهره مند شوید.

مزایای دوربین مداربسته دام

مزایای دوربین مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام به دلیل مزایای فراوان جز یکی از پر طرفدار ترین دوربین های مداربسته بشمار می رود. وجود این مزایاها می تواند این دوربین را از سایر دوربین های مداربسته کاملا جدا بنماید چرا که وجود این ویژگی ها برای این دوربین کاملا منحصر به فرد می باشد.

مقاومت بالا

دوربین مداربسته دام از مقاومت بالایی برخوردار می باشد به خصوص در زمان سرقت که سارقان با ضربه های متعدد تلاش برای خراب کردن این دوربین ها دارند که موفق نمی شوند.

این نوع دوربین مداربسته از استاندارد های IK08 و IK10 پشتیبانی می کند و مقاوم در برابر تغییرات جوی هوا می باشند.

شما می توانید با خیال آسوده این دوربین را در فضای باز نصب نمایید چرا که برخلاف سایر دوربین های مداربسته این دوربین در برابر گرد و غبار و همچنین در برابر برف و باران مقاوم می باشد.

نکته مهم در این بخش این است که در فضای بیرونی به دلیل ظارهری دوربین های بولت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب راحت

یکی دیگر از مزایای این دوربین های مداربسته نصب راحت می باشد. این دوربین مداربسته نسبت به سایرین مخصوصا دوربین های بولت نصب راحت تری دارند و شما می توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن دوربین خود را نصب و راه اندازی کنید.

افزایش زیبایی محیط

نصب دوربین دام به دلیل داشتن محفظه ای شیشه ای بسیار به نسبت سایر دوربین ها زیبا تر می باشد و باعث افزایش زیبایی محیط می شود.

معایب دوربین های مداربسته دام

دوربین های مداربسته دام با وجود داشتن مزایا و ویژگی ها دارای یکسری از نقاط ضعف می باشد که دانستن آنها برای خریداران واجب و ضروری است تا در هنگام خرید و یا نصب باید دقت کافی را به خرج داد.

داشتن لنز های کوچک

متاسفانه در این دوربین ها از لنز های کوچک استفاده می شود و به همین دلیل باعث می شود که فواصل کمتری را تحت پوشش قرار دهد.

نصب سخت

این دوربین به نسبت دوربین های بولت نصب سخت و پیچیده تری دارد و البته نیاز به دقت بالایی دارد. اگر نصب ناقص انجام شود و یا بدون استحکام کافی باشد، این دوربین به راحتی به روی زمین می افتد و آسیب می بیند.

تفاوت بین دوربین مداربسته دام و اسپید دام

 مداربسته دام و اسپید دام

بسیاری از خریداران ممکن است این نوع دوربین مداربسته را با مدل دیگری به نام اسپید دام اشتباه بگیرند به دلیل داشتن شباهت ظاهری باعث رخ دادن این اشتباه می شود اما این دو دوربین مداربسته کاملا از وجه هایی با هم تفاوت دارند. اما هر دو نوع دوربین دارای قابلیت چرخش به جهت های مختلف هستند و زوم از راه دور می باشند.

از نظر برد دید

در دوربین های مداربسته دام و اسپید دام معمولا از لنز وریفوکال استفاده می شود که از قابلیت این لنز می توان زوم کردن در مسافت دور و همچنین ثبت تصاویر در جهات مختلف اشاره کرد.

از نظر روش نصب

همانطور که در بالا اشاره کردیم دوربین های دام بیشتر در زیر سقف ها و در محیط های بسته مورد استفاده قرار می گیرند و درحالی که از دوربین های اسپید دام در محیط های خارجی استفاده می شود.

ویژگی دوربین مداربسته دام

در این بخش می خواهیم یه توضیح خلاصه و جامع درباره ویژگی های دوربین مداربسته دام بدهیم که ممکن است پاسخ سوالات بسیاری از شما عزیزان باشد.

از نظر لنز

دوربین مداربسته دام از دو لنز ثابت (Fixed lens) و لنز متغیر (Varifocal Lens) استفاده می کند. که در لنز های ثابت معمولا با لنز ۲.۸ میلی متر و ۴ میلی متر ساخته می شود.

از نظر زاویه دید

دوربین مداربسته دام زاویه دید بیشتری نسبت به دوربین های بولت دارند. به همین دلیل می توان با تعداد دوربین های کمتر فضای بیشتری را پوشش دهند.

این دوربین ها می توانند با داشتن قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه همه زوایا ها را تحت پوشش قرار دهند.

قیمت دوربین مداربسته دام

قیمت دوربین های مداربسته هر روزه در حال تغییر می باشد و فروشندگان امکان دارد با دادن قیمت های متفاوت شما را گیج کنند اما برای حل این مشکل شما باید یک شرکت معتبر بیابید که پیشنهاد ما شرکت هایک ویژن می باشد و شما می توانید با مراجعه به صفحه لیست قیمت هایک ویژن از به روز ترین قیمت ها مطلع شوید.

تفاوت دوربین مداربسته دام با اسپید دام چیست ؟

دوربین های دام و اسپید دام از نظر ظاهری شبیه به هم هستند اما از نظر عملکرد با هم تفاوت هایی دارند.

چرا از دوربین های مداربسته دام استفاده کنیم؟

دوربین های مداربسته دام به دلیل داشتن مزیت های فراوان می تواند انتخاب مناسبی برای عموم باشند شما با تهیه این نوع دوربین می توانید امنیت را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *