همه چیز درباره اتصال دوربین مداربسته به موبایل

همه چیز درباره ی اتصال دوربین مداربسته به موبایل | هایک ویژن
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

با گسترش تکنولوژی و ظهور پدیده ای به نام اینترنت قابلیت های زیادی برای سیستم های نظارتی و کنترلی فراهم شده است که یکی از ابزارهای کارآمد برای پاسخ به این نیاز، وجود دوربین های مدابسته جهت حفظ امنیت در خانه، محل کسب و کار، محیط های عمومی و خصوصی می باشد.

استفاده از یک سیستم دوربین مداربسته در حفظ امنیت و دارایی و اموال، ضرورت دارد که می توان از مزایای آن به کاهش خطرات احتمالی،کشف جرم و جلوگیری از وقوع آن، اعمال قانون، رصد کردن ترافیک و جلوگیری از تصادفات اشاره کرد.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل

فعال کردن اتصال دوربین مداربسته به گوشی، برای کاربران زیادی حائز اهمیت می باشد. مردم می توانند با این قابلیت، دوربین های مداربسته خود را از راه دور کنترل کنند. با انجام انتقال تصویر بر روی موبایل با وای فای، دیگر نگران اقدامات افراد متفرقه در محیط های امنیتی خود نباشید.

برای وصل شدن دوربین مداربسته به موبایل، روش های متنوعی وجود دارد که شما می توانید با مطالعه موارد ذکر شده، متوجه روش مناسب خود برای انتقال تصویر بر روی موبایل شوید.

نمایش تصاویر دوربین مداربسته روی گوشی های هوشمند یا رایانه ها یکی از فاکتورهای مهم مشتریان این سیستم امنیتی می باشد که در زیر ۲ روش معمول این امر را نام برده ایم:

روش آی پی استاتیک (IP STATIC) : انتقال تصویر به روش آی پی استاتیک سرعت بیشتر برای لود شدن و انتقال تصویر امن تری خواهد داشت که به صورت غیر مجاز نمی توان به تصاویر آن دسترسی داشت، چرا که بایدIP اختصاصی از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تهیه کرد. این روش برای کسانی که از تعداد دوربین های زیادی استفاده می کنند کاربرد بهتری دارد.

روش P2P : انتقال تصویر به روش P2P هایک ویژن یا فضای ابری (cloud server) برخلاف روش آی پی استاتیک توسط شرکت سازنده دستگاه ذخیره ساز به صورت رایگان پشتیبانی می شود, این روش نسبت به روش آی پی استاتیک سرعت کندتری برای انتقال تصاویر دارد. دقت داشته باشید که آدرس بعضی از برندها فیلتر یا برای ایران محدود می باشد.

اتصال دوربین مداربسته به موبایل و کامپیوتر بدون اینترنت

اتصال دوربین مداربسته به موبایل و کامپیوتر بدون اینترنت

خواندن این مطلب در ابتدا شاید کمی عجیب باشد ولی در واقع دوربین مداربسته را با چند روش می توان بدون اینترنت به کامپیوتر یا موبایل متصل کرد.

برای یادگیری نکات عجیب و کارآمد می توانید ادامه مطالب را مطالعه کرده و روش جدیدی برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته بر روی موبایل و کامپیوترتان یاد بگیرید

اتصال دستگاه ذخیره ساز به مودم وایرلس

برای این نوع اتصال نیازی به اینترنت نمی باشد فقط کافیست دستگاه ذخیره ساز خود را با کابل شبکه به یک مودم متصل کنیم. در مرحل بعد با اتصال کامپیوتر یا موبایل خود به وای فای مودم تصویر را مشاهده کنیم.

در صورت استفاده از این روش اتصال شما به منطقه آنتن دهی مودم محدود می شود.

انتقال تصویر با دستگاه نانو استیشن

با اتصال دوربین شبکه یا ذخیره ساز به نانو استیشن می توانید نسبت به قدرت رادیو تصاویر دوربین مداربسته رو به فاصله هایی بیش از یک کیلومتر منتقل کنید، فقط دقت داشته باشید استفاده از این دستگاه تنها برای اتصال دو مکانی که به هم دید مستقیمی دارند کاربرد دارد.

اتصال مستقیم به کامپیوتر

دستگاه ذخیره ساز و یا دوربین تحت شبکه را می توانید با کابل شبکه مستقیما به کامپیوتر متصل کنیم. مرحل انجام این روش به شرح زیر است:

  • اتصال به کامپیوتر با کابل شبکه
  • مطابق تصویر زیر از صحت اتصال خود مطمئن شوید.
  • مرورگر اینترنت خود را باز کنید
  • آدرس ip دوربین یا ذخیره ساز خود را وارد کنید. مثال (عددی بین ۱ تا ۹).۱۹۲.۱۶۸.۱
  • در صفحه مدیریت ذخیره ساز یا دوربین مداربسته مطابق عکس زیر یوزرنیم و پسورد خود را وارد کنید.
آموزش انتقال تصویر دوربین مداربسته بر روی کامپیتور

چگونه دوربین مداربسته را به دستگاه اندروید یا ios متصل کنیم؟

در این مقاله قصد داریم چگونگی اتصال دوربین های مداربسته به دستگاه های اندروید یا ios ( تلفن های همراه ) را آموزش دهیم.

شما در شرکت ، مغازه یا خانه خود دوربین مداربسته دارید
برای هربار بررسی کردن دوربین نیاز هست تا از یک مانیتور بزرگ استفاده کنید ؟
اما شما میتوانید به سادگی با استفاده از دستگاه اندرویدی یا IOS خود اقدام به بررسی دوربین ها کنید.
چگونه؟ به وسیله یک مودم وای فای !

در مرحله اول دستگاه dvr هایک ویژن یا nvr خود را به مودم متصل کنید.

در مرحله بعد با استفاده از راهنمای موجود در جعبه دستگاه ،جستجو در اینترنت و یا فروشنده اسم نرم افزار دستگاه خود را پیدا کنید و روی موبایل خود نصب کنید.

در نرم افزار موبایل روی گزینه + یا add camera بزنید و کد کلود و یا آی پی استاتیک خود را وارد کنید، کد کلود را به دو صورت عدد و حروف یا کد QR در تنظیمات شبکه دستگاه ذخیره ساز می توانید بیابید.

آی پی استاتیک را نیز بعد از خریداری از شرکت ارائه دهنده اینترنت خود وارد تنظیمات دستگاه ذخیره ساز و موبایل خود کنید. به دلیل تفاوت در روش ورود تنظیمات آی پی استاتیک در دستگاه های مختلف امکان توضیح دقیق وجود ندارد.

مزایای انتقال تصویر روی دوربین مداربسته

مزایای انتقال تصویر روی دوربین مداربسته

امروز درخواست بسیار مهم خریداران دوربین مداربسته اتصال دوربین روی گوشی موبایل ،کامپیوتر و لپ تاپ شخصی و به عبارتی کنترل از راه دور است که به این ترتیب افراد می توانند وقتی در محیط حضور ندارند تصاویر را به صورت زنده و لحظه ای یا ضبط شده از راه دور مشاهده کنند.

دوربین های مداربسته این قابلیت را دارند که تصاویر را با اینترنت به موبایل یا کامپیوتر بفرستند و این آسودگی خاطر را برای افراد جهت امنیت بیشتر فراهم کنند.

با اتصال دوربین به موبایل میتوان از امکانات زیر بهره برد:

۱.ضبط ویدئو و ذخیره عکس

۲.کنترل و تغییر زاویه دید دوربین

۳.امکان مکالمه صوتی دو طرفه

۴.امکان پخش مجدد تصاویر ضبط شده

۵.نظارت از راه دور جهت کاهش حوادث،کنترل فعالیت کودکان و حیوانات خانگی

۶.فعال کردن سیستم هشدار دهنده روی موبایل و اعلام خطر هنگام تشخیص حرکت


برای آموزش انتقال تصاویر هایک ویژن با روش های مختلف، می توانید روی لینک های آموزشی زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *