دوربین مداربسته بیسیم یا Wifi چیست؟

آنچه در این نوشته خواهیم گفت

برای شروع میخواهیم از اختراع اولین دوربین مداربسته مطلبی ارائه دهیم که بفهمیم زمان پیدایش و ظهور این تکنولوژی منحصر به فرد کی و کجا بوده است.

اولین بار که از این سیستم دوربین مداربسته استفاده شد در کشور آلمان و در سال ۱۹۴۲ در جنگ جهانی دوم بود. اولین بار یک مهندس، دوربین خامی را داخل جعبه ای جای گذاری کرد تا تصاویر زنده را به مانیتوری در فاصله مناسب انتقال دهد.

از سال ۱۹۴۲ تا به امروز دانشمندان توانسته اند روز به روز پیشرفت شگرفی در این زمینه داشته باشند. که از این پیشرفت ها می توان به دوربین های مدار بسته بیسیم اشاره کرد.

کاربرد دوربین مداربسته بیسیم چیست؟

این نوع دوربین های مداربسته بیسیم قابلیت های محدودی دارند که در مقایسه با دوربین های با سیم کارایی کمتری دارند. بعلاوه این موضوع در دوربین های آنالوگ به مراتب بیشتر قابل درک است.

این نوع دوربین ها در مکان های خاصی استفاده می شوند و به این دلیل که از سیم و کابل کشی برای اتصالات آن استفاده نمی شود، در ارتفاعات و در مکان هایی که قابل اتصال با کابل نیستند از این نوع دوربین ها استفاده می کنند.

لازم به ذکر است که در مراکز پشتیبانی هوایی، ایستگاه های فضایی، دوربین های مخفی و پهبادها از این تکنولوژی دوربین بیسیم بهره می برند.

برای شناسایی فردی یا برای اطلاع از نفوذ افراد به یک مکان مشخص، که میخواهیم از بودن دوربین اطلاع نداشته باشند و نتوانند کابلی را قطع بکنند بهتر است از دوربین های مداربسته بیسیم هایک ویژن استفاده کنیم.

انواع دوربین مدار بسته بی سیم

انواع دوربین مدار بسته بیسیم

دوربین های بیسیم هم انواعی دارند که هرکدام نسبت به کاری که انجام می دهند و نسبت به سایزشان، کارایی آنها هم مشخص می شود.

دوربین های بی سیم جاسوسی

این نوع دوربین ها بیشتر برای کسب اطلاعات و جاسوسی استفاده می شوند. کسانی که از دوربین های کوچک و مخفی می خواهند استفاده کنند این دوربین های جاسوسی پیشنهاد خوبی است. این دوربین ها اندازه کوچکی دارند و می توان در اشکال مختلف آنها را خریداری کرد مثل : خودکار، لامپ و یا ساعت های دیواری و به این دلیل که از سایز های کوچکی ساخته شده اند می توان در بسیاری از وسایل ها آنهارا جاسازی کرد.

شما برای استفاده از دوربین های بی سیم نیاز به سرور و یا دستگاه NVR دارید، اگر می خواهید اطلاعاتی در این زمینه بدست آورید، به صفحه سرور بهتر است یا NVR مراجعه کنید.

دوربین های بیسیم سیم کارتی

این دوربین های بیسیم توانایی اتصال به سیم کارت را دارند که بتوانند از آن اینترنت خود را دریافت کنند تا انتقال و ضبط تصاویر را انجام دهند. این دوربین ها در اندازه های مختلفی تولید می شود.

لازم به ذکر است که دوربین های بی سیم بسیاری هم وجود دارند که توانایی ضبط صدا نیز دارند. اگر دارای همچین دوربینی هستید و یا قصد خرید آن را دارید به صفحه نصب میکروفون به dvr هایک ویژن مراجعه کنید.

دوربین های بیسیم وایرلس

دوربین های بی سیم وایرلس

این نوع دوربین ها برای انتقال تصاویر نیاز به سیستم WIFI دارند و در بسیاری از خانه های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد چراکه اکثر ساختمان ها برای صرفع جویی در مصرف برق و هزینه از این نوع دوربین های بسیبم استفاده می کنند. این مدل از دوربین ها توانایی انتقال تصاویر را با سرعت بیشتری نسبت به دوربین های دیگر دارد.

معولا دوربین های وایرلس برد مفیدشان در ساختمان ها به ۲۰ الی ۵۰ متر و در محیط های خارجی ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر می رسد. البته لازم به ذکر است که محل نصب این نوع دوربین ها تاثیر زیادی روی برد آنها دارد.

نوع آنالوگ دوربین مدار بسته بی سیم

دوربین های بیسیم آنالوگ با تبدیل فرکانس های تصاویر به فرکانس های رادیویی امکان انتقال تصاویر را به ما می دهد. امروزه به دلیل اینکه خروجی سیگنال ها نسبت به برد آنها متفاوت است توانایی این نوع دوربین ها محدود شده است.

این دوربین های بیسیم در عین حال که ارزان قیمت و ساده هستند، معایب بسیاری دارند که کاربرد آنها را محدود می کند. امروزه برند های معروف هیچکدام تمایل تولید این دسته از دوربین ها را ندارند چراکه با اشکالاتی که فراهم می کند باعث بد نامی آن برند هم می شود به همین دلیل اکثر دوربین های مداربسته بیسیم در بازار را برند های متفرقه تشکیل می دهند که معمولا عمر مفیدی ندارند.

مزایای دوربین مداربسته بیسیم

اصلی ترین مزیت این نوع دوربین ها راحتی در نصب و سرعت انتقال بالای آنهاست. این نوع دوربین ها به منظور بیسیم بودنشان در بساری از نقاط قابل نصب است و نیازی به سیم کشی و کابل کشی ندارد. برای تامین برق تغذیه دوربین های مدار بسته به راحتی می توان از نزدیک ترین پریز برق را تهیه کرد البته لازم است بیان کنیم که اغلب دوربین های بیسیم با باطری نیز کار می کنند.

برای نصب این دوربین ها دیگر لازم به داکت کشی ها و هزینه های اضافی نیست و در زمان بسیار صرفع جویی می شود.

دوربین WIFI هایک ویژن

دوربین WIFI هایک ویژن

دوربین های WIFI نمایندگی هایک ویژن از بهترین برند های دوربین بیسیم است که در اقسا نقاط جهان از آن استفاده می شود. این برند توانسته با جلب رضایت مشتریان خود در امر دوربین های مداربسته بیسیم خودنمایی کند.

این دوربین ها رزولوشن های بالایی دارند که بدون افت عمل می کنند و با توجه به کیفیت ساخت دوربین مدارسته بیسیم هایک ویژن، می توانید از عمر مفید بالایی برخوردار شوید.

سوالات متداول

برق دوربین مداربسته از کجا تهیه می شود؟

برق دوربین های مداربسته بیسیم می تواند از منبع کوچکی همچون باطری تامین شود و یا با استفاده از نزدیک ترین پریز برق می توانید برق این نوع دوربین ها را تهیه کنید.

برد دوربین مداربسته بیسیم چیست؟

برای بدست آوردن برد این نوع دوربین ها مشخصه و فرمول خاصی ارائه نشده است اما دوربین هایی مداربسته بیسیم اغلب در خانه ها و منازل بردی غریب به ۲۰ الی ۵۰ متر را دارند و در مناطق خارجی برد مفیدشان ۱۰۰ الی ۲۰۰ متر می باشد.

البته این نکته نباید فراموش شود که برد این دوربین ها بستگی به مکان قرار گیری دوربین هم دارد.

در رابطه با این سوال باید به این نکته اشاره کرد که اگر شما دوربین را به اینترنت دستگاه ADSL وصل کنید در هر نقطه ای از جان می توانید تصاویر را دریافت کنید.

دوربین مداربسته بیسیم لامپی چیست؟

این نوع دوربین ها به شکل لامپ هستند و به دلیل شکل خاصشان می شود به عنوان دوربین های مخفی از آنها استفاده کرد. این نوع دوربین ها دقیقا به شکل لامپ هستند که بتوانند ماهیت اصلی خود را حفظ کنند.

میزان حجم اینترنت مورد استفاده برای دوربین مداربسته بیسیم چقدر است؟

میزان استفاده دوربین های بیسیم از اینترنت بسته به رزولوشن و کیفیت تصاویر دارد. دوربین هایی که به اینترنت متصل هستند تا موقعی که تصویری را به ما انتقال ندهند از اینترنت استفاده نمی کنند.

صرفا زمانی که انتقال تصویر انجام می شود دوربین باید از اینترنت استفاده کند تا در بهترین کیفیت و با سرعت تصاویر را انتقال دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *