میزان حجم مصرفی اینترنت در دوربین مداربسته چقدر است؟

میزان حجم مصرفی اینترنت در دوربین مداربسته چقدر است؟
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

امروزه دوریبن مداربسته جز پرکاربرد ترین وسیله برای عموم مردم می باشد. این دوربین ها به خصوص برای افرادی که صاحب یک مکان برای کسب کار خود هستند بکار میرود تا امنیت این مکان را به وسیله این دوربین ها تامین کنند.

همچنین از این دوربین ها برای امنیت منازل نیز استفاده می شود. پس در واقع این وسیله در حال حاضر یک وسیله ضروری برای مردم می باشد.

دوربین های مداربسته در مدل ها و ابعاد های مختلفی به بازار عرضه شده است که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر کدام را که یشتر برایتان مناسب است را خریداری کرده و آن استفاده بهینه کنید.

اگر مایل به خرید دوربین مداربسته هستید میتوانید با مراجعه به سایت هایک ویژن با آگاهی کامل دوربین مداربسته مناسب خود را خریداری کنید.

عوامل موثر در میزان مصرف اینترنت

 عوامل موثر در میزان مصرف اینترنت
عوامل موثر در میزان مصرف اینترنت

در این بخش به معرفی مهم ترین عواملی که در مصرف اینترنت تاثیر میگذارند می پردازیم :

تعداد دوربین های مداربسته

تعداد دوربین های مداربسته برای منازل و مغازه ها متفاوت است. در ابتدا اگر قصد خرید داشته باشید می توانید با گرفتن مشاوره از کارشناس نصب تصمیم برای تعداد مورد نیاز خود بگیرید.

در نظر داشته باشید که هرچقدر متراژ مکان مورد نظر شما بیشتر باشد به دوربین مداربسته بیشتری نیاز دارید و همینطور اگر تعداد دوربین های مداربسته شما بیشتر شود قطعا اینترنت بیشتری را مصرف می کند.

کیفیت دوربین

کیفیت دوربین های مداربسته با هم متفاوت می باشد ومعیار اندازه آن را با واحد پیکسل اندازه گیری می کنند.

هرچقد سایز و کیفیت تصویر ذخیره شده بالاتر باشد، کیفیت تصویر دوربین مداربسته نیز بیشتر می باشد و هرچقدر سایز تصویر ذخیره شده کمتر باشد مقدار کیفیت کمتری خواهد داشت.

توجه داشته باشید که دوربین های مداربسته انواع مختلفی و هرکدام تصویر برداری را با کیفیت متفاوتی انجام می دهند، برای مشاهده انواع دوربین های فروشگاه هایک پرشین به صفحه دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن مراجعه کنید.

برنامه های انتقال تصویر برای دوربین مداربسته

فقط زمانی که از برنامه انتقال تصویر استفاده میکنیم اینترنت مصرف میشود،هرچه بیشتر تصاویر ضبط شده را چک کنیم حجم بیشتری مصرف میشود.

برای انتقال تصاویر به اینترنت با سرعت بالا نیاز است که بتوان تصاویر را با کیفیت انتقال داد،اگر سرعت پایین باشد خود نرم افزار تعداد فریم ها وکیفیت را کم میکند.

برای محاسبه ی سرعت مورد نیاز باید پهنای باند و فضای هارد را با استفاده از ابزار هایی محاسبه کنیم ولی همیشه باید بیشترین سرعت را در نظر بگیریم.

برنامه محاسبه حجم مصرفی اینترنت

همچنین با استفاده از برنامه ها میتوانید مقدار مصرف اینترنت را بسنجید.

اپلیکیشن BWMeter نرم افزاری که به شما کمک می کند تا کنترل پنای باند خود را در اختیار داشته باشید و گزارشات روزانه دریافت کنید.

این برنامه قابلیت تشخیص بین ترافیک شبکه ای محلی و ترافیک بین اینترنت را دارد همچنین قابلیت محدود کردن سرعت و ترافیک به صورت دستی را دارا می باشد.

تنها زمانی که شما تصاویر را مشاهده می کنید اینترنت شما مصرف می شود اما زمانی که بصورت عادی دستگاه ما به مودم وصل می شود اینترنتی مصرف نمی شود.

انتقال تصاویر با Wifi بهتر است یا کابل ؟

انتخاب بین کابل و شبکه بیسیم وای فای از زمانی که نصب دوربین های مداربسته توسط شرکت های مختلف رواج یافت وجود داشته است.می دانید که داشتن دوربین های مداربسته نیازمند اینترنت می باشد و برای اینکار باید از دو روش بیسیم و یا باسیم استفاده کنید.

دوربین های توربو اچ دی هایک ویژن یکی از بهترین مدل های موجود برای انتقال تصویر با این دو روش می باشند، برای اطلاعات بیشتر به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

در صورتی که تعداد دوربین های مورد استفاده در سیستم شما کم و یا زیاد باشد مزایا و معایب زیر را همراه داد :

تعداد دوربین ها زیاد باشد : اگر تعداد دوربین های شما زیاد باشد بهتر است که از شبکه باسیم استفاده کنید، اما اینکار هزینه های زیادی را در برمی گیرد و دلیل اصلی این هزینه سیم کشی آن می باشد.

تعداد دوربین ها کم باشد : در صورتی که تعداد دوربین های شما کم باشد بهتر است که از شبکه وای فای استفاده کنید، با انجام این کار می توانید هزینه های مصرفی خود را تا حد قابل قبولی کاهش بیابید.

بهترین اینترنت برای دوربین مداربسته

بهترین اینترنت برای دوربین مداربسته

شما می توانید با هر مودمی که دارای پورت LAN می باشد استفاده نمایید. توجه داشته باشید هرچقدر تکنولوژی بالا تر و جدید تر باشد بهتر می تواند برای شما امکان یک ارتباط قوی را فراهم بسازد.

مودم ها علاوه بر ایجاد یک ارتباط مناسب می تواند رابطی مناسب جهت حفظ امنیت برای دوربین مداربسته باشد.

آیا باید هزینه جداگانه ای برای حجم مصرفی اینترنت دوربین های مداربسته در نظر بگیریم ؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران ما می پرسند این است که آیا هزینه مصرف اینترنت دوربین های مداربسته را باید به عنوان هزینه نگهداری آن احتساب کرد یا خیر!

در واقع حجم اینترنتی که برای دوربین های مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد آنقدری نمی باشد که بخواهید برای آن هزینه جداگانه ای در نظر بگیرید!

توجه داشته باشید که این مورد کاملا بستگی به تعداد دوربین هایی دارد که در محیط شما مورد استفاده قرار می گیرد، هر چقدر که تعداد دوربین های شما بیشتر باشد میزان حجم اینترنت مصرفی بیشتر می شود.

سوالات متداول

آیا میزان حجم اینترنت می تواند دردسر ساز باشد ؟

در صورتی که تعداد دوربین های مورد استفاده در شرکت و یا محل زندگی شما بالا باشد، هزینه ای که باید برای اینترنت دوربین ها در نظر بگیرید می تواند زیاد و دردسر ساز باشد.

برای انتقال تصاویر به رایانه و یا هاست از چه روش هایی می توان استفاده کرد ؟

انتقال تصاویر به کمک وای فای و شبکه کابلی امکان پذیر می باشد، برای اینکه بدانید کدام یک از این روش ها به درد شما میخورد می توانید متن مقاله را به صورت کامل مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *