علت سوختن هارد دوربین مداربسته

آنچه در این نوشته خواهیم گفت

امروزه بسیاری از کسانی که از هارد استفاده می کنند با مشکل سوختگی هارد خود مواجعه می شوند. این سوختگی ها اغلب از سهل انگاری مصرف کنندگان بوجود می آید، اما در بعضی از مواقع مشکل سخت افزاری دارند که می توان این مشکل را با توجه به گارانتی هارد بر طرف کرد. لازم به ذکر است که بسیاری از هموطنان عزیز برای کمی ارزان تر تهیه کردن هارد به سمت و سوی برند های متفرقه سوق پیدا می کنند که همین امر هم از اصلی ترین علل سوختن هارد می باشد.

این مقاله به شما کمک می کند که تمامی مشکلات هارد خود را حل کنید و نحوه نگهداری از آن را با اندکی مطالعه بیاموزید.

از کجا بفهمیم که هارد دوربین مداربسته سوخته است؟

هارد های دوربین های مداربسته بسیار حساس هستند و اگر شما حین استفاده از دوربین ها متوجه این موضوع شدید که هارد شما فیلم ها را ذخیره نمی کند و یا هارد شما روشن نیست که فیلم ها را ذخیره کند به این منظور است که هارد شما سوخته است.

دومین دلیلی که امکان دارد در روشن نشدن هارد بروز دهد، این است که امکان دارد قسمت پاور هارد دیسک شما به مشکل برخورده باشد.

شما می توانید با خرید هارد دیسک های با کیفیت از جمله برند هایک ویژن که یکی از با کیفیت ترین و بهترین دوربین های مداربسته و لوازم جانبی دوربین ها در جهان است، خیال خودتان را از بابت خرابی هارد های دوربین های مداربسته راحت کنید.

چه عواملی باعث سوختن و خرابی هارد دوربین مداربسته می شود؟

 خرابی هارد دوربین مداربسته می شود؟

در بسیاری از موارد اغلب بخاطر جنس ضعیف و بی کیفیتی که در ساخت هارد دیسک ها بکار رفته است این مشکل به وجود می آید اما هارد ها در کل وسیله های بسیار حساسی هستند که در استفاده از آنها باید کمال احتیاط را به خرج داد.

شما برای احتیاط و مواظبت از هارد خود باید اتصالات برق و منبع تغذیه دوربین را حتما چک و کنترل کنید، چراکه اتصالات و نوسانات برق باعث سوختن هارد دیسک شما می شود.

اگر هارد دیسک دوربین شما با نوسانات برقی مواجهه شود شما دچار مشکلی به اسم خطوط نورد می شوید که در بروز این مشکل خطوطی که بر عکس حرکت می کنند و قابل شنیدن نیستند تصویر را پشت این خطوط قرار می دهند.

از کجا بفهمیم که هارد دوربین مداربسته سوخته است؟

شما حتما متوجه این موضوع خواهید شد که فیلم ها و تصاویر دوربین مداربسته خود ضبط و ذخیره سازی نمی شود. بنابراین دلیل خرابی و سوختن دوربین را با توجه به ضبط نکردن فیلم ها و تصاویر می توان متوجه شد.

ما می توانیم از چندین حالت مختلف بفهمیم که هارد دیسک دوربین مداربسته سوخته است یا خیر.

در صورتی که شما به سیستم وصل می شوید ولی تصویری دریافت نمی کنید به این معناست که سیستم هارد دیسک مورد نظر را تشخیص نمی دهد که این بدین صورت یعنی هارد شما سوخته است.

قرار دادن دستگاه دی وی آر در شرایط جوی نا مناسب می تواند از جمله عللی باشد که هارد دوربین مداربسته بسوزد چراکه آب و هوا هم در این امر دخیل است.

لازم به ذکر است که حافظه داخلی در دستگاه های nvr، مانند dvr ها وجود دارد، اما فرق میان آنها چیست ؟ چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ برای دانستن این موضوع به دکمه زیر مراجعه کنید.

شایع ترین علل برای سوختن هارد دیسک های دوربین های مداربسته خرید و استفاده از هاردهایی است که از برند های متفرقه و جنس ساخت بی کیفیت تشکیل می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که برای کمی ارزان تر خرید کردن سراغ برند های بی کیفیت و متفرقه نروید.

چه عواملی باعث سوختن و خرابی هارد دوربین مداربسته می شود؟

چه عواملی باعث سوختن و خرابی هارد دوربین مداربسته می شود؟

عواملی سبب سوختن هارد دوربین مداربسته می شود که با هم میخواهیم آنهارا بررسی کنیم تا در آینده دچار مشکلاتی همچون سوختن هارد نشوید.

ورود گرد و خاک به دستگاه

از عوامل سوختن هارد دیسک می توان به شرایط جوی و محیطی اشاره کرد که در شرایط بد آب و هوایی احتمال ورود گرد و خاک به داخل دستگاه DVR بسیار زیاد است. در حساس بودن هارد دیسک شکی نیست که حتی با ورود و برخورد گرد و خاک می تواند مشکل سوختگی را فراهم آورد.

خرید هارد ارزان قیمت و بی کیفیت

شما در خرید خود باید کوشا باشید و به دلیل کمی ارزان تر خریدن محصول از جنس های بی کیفیت و ارزان بپرهیزید.

علت سوختن هارد دوربین مداربسته اغلب به همین دلیل است. شما با پیدا کردن شرکتی معتبر مثل هایک ویژن می توانید هم با قیمت خوب و هم جنس با کیفیت محصولتان را تهیه کنید.

بروز مشکل در منبع تغذیه هارد

امروزه بسیاری از سوختگی های لوازم های برقی به دلیل اختلال در نوسانات برقی است. برای جلوگیری از این امر آداپتور ها به کمک شما شتافته اند.

با وصل کردن آداپتور ها می توانید نوسانات برقی که باعث سوختن هارد شما می شود را کنترل کنید.

ضربه دیدن کارت حافظه

بدنه هارد دیسک ها بسیار ضعیف است و به هر ضربه کوچکی واکنش نشان می دهد. در حمل آن باید بسیار حواس جمع باشید که با وجود کوچک ترین ضربه احتمال سوختگی وجود دارد.

استفاده در محیط نا مناسب

نباید شما دستگاهتان را در محیط های نا مناسبی همچون در دسترس کودکان و یا در مقابل تابش مستقیم خوردشید قرار دهید. کودکان در هنگام بازیگوشی متوجه حساسیت دستگاه شما نمی شوند و ممکن است به هارد شما آسیب برسانند. با تابش مستقیم نور آفتاب هم به علت قوی بودن آفتاب و آسیپ پذیر بودن هارد شما می تواند آسیب جدی را وارد کند.

دستکاری کردن هارد بدون تخصص و دانش کافی

دستکاری کردن هارد بدون تخصص و دانش کافی

شما اگر اختلالی در کارکرد هارد خود مشاهده کردید نباید به هیچ عنوان آن را بدون داشتن اطلاعات کافی دستکاری کنید. شما در این مواقع فقط و فقط باید هاردتان را به دست یک متخصص بسپارید تا تعمیر شود و اگر دستگاهتان را از یک شرکت معتبر با گارانتی تهیه کردید می توانید به شرکت تحویل داده و از خدمات گارانتی استفاده کنید.

نوسانات و قطعی برق

در نوسانات و قطعی برق بسیاری از هارد ها دچار سوختگی می شوند. امروزه که در کشورمان دچار قطعی های برق مکرر هستیم باید بیش از حد مواظب دستگاه هایی که از برق تغذیه می کنند باشیم. در بالا و پایین شدن نوسانات برقی و اختلال در فرکانس های فرستنده به دستگاهمان، هارد دچار سوختگی و در بعضی مواقع سوختن دوربین های مداربسته هم می شود.

بعد از سوختن هارد چه باید کرد؟

بعد از سوختن هارد می توان به شرکت معتبری که از آن هارد را تهیه کرده ایم مراجعه کنیم و هم برای مطمئن شدن از اینکه هارد کاملا سوخته است یا خیر به متخصصین این حرفه مراجعه کنیم که آیا می توان هارد دیسکمان را تعمیر کنیم یا خیر ولی پیشنهاد ما این است که شما اول هارد را به نمایندگی برده و از گارانتی آن استفاده کنید.

نکته کلیدی در رابطه با سوختن هارد

این نکته شاید کمک بزرگی به تمامی کاربران دوربین مداربسته هایک ویژن بکند.

شما اگر احساس کردید هارد شما سوخته و دیگر اطلاعاتی را ذخیره نمی کند، یک روش نهایی و کارآمد باقی می ماند که با انجام آن شاید دستگاه شما درست شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه انجام آن به صفحه ریست فکتوری dvr هایک ویژن مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *