قابلیت تشخیص عبور از خط line crossing

قابلیت تشخیص عبور از خط line crossing |روش راه اندازی تشخیص عبور از خط دوربین مدار بسته|
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

بشر توانسته است پیشرفت چشمگیری در زمینه تکنولوژی داشته باشد که این تکنولوژی تاثیر بسزایی در دوربین مداربسته هم داشته است.

روز به روز پیشرفت انسان ها در زمینه علم تکنولوژی بیشتر و بیشتر می شود که از این رو دوربین های مداربسته تحت تاثیر این امر قرار می گیرند.از جمله این پیشرفت ها می توان به قدرت تشخیص دوربین های مداربسته و پردازش تصویر اشاره کرد.

قابلیت های پردازش تصویر، کمک شایانی به نظارت و ردیابی ورود غیر مجاز افراد به یک منطقه ممنوعه می کند، که در صورت نبود این قابلیت ها به دست آوردن این اطلاعات کاری سخت،پرهزینه و زمان بر است.

این پیشرفت ها تاثیر زیادی در سهولت نظارت در اماکن مختلف، تجاری، اداری و حتی منازل داشته است.

کاربرد عبور از خط دوربین مداربسته

کاربرد عبور از خط دوربین مداربسته

فرض کنید که یک خط محدود کننده برای محل کار خود، فروشگاه ویا منازل خودتان که از لحاظ امنیتی اهمیت دارند ایجاد کنید و تصاویر و عملکردهای مشکوک را مشاهده و ضبط کنید و با توجه به قابلیت های تشخیص عبور از خط Line crossing دسته بندی کنید که چه زمان و با چه عملکردی برای شما وقایع را ثبت کنند.

امروزه انواع دوربین های مداربسته از این قابلیت پیروی می کنند که شما می توانید خطی را مشخص و تعبیه کنید که در صورت عبور یک شئ و یا افراد خاصی از آن منطقه خطی برای شما متنی و یا آلارم بخصوصی ارسال و ثبت کند که بتوانید از عبور و مرور غیر عادی افراد و یا اشیاء جلوگیری کنید.

برای مثال فردی میخواهد عبور افراد و یا اشیاء از منطقه تعیین شده در منزل خود اطلاع داشته باشد که اگر شئ و یا فردی از آن خط عبور کرد به مدیر آن سیستم آلارم و یا پیامک متنی ارسال کند.لازم به ذکر است که این سیستم هشداری هم قابل تنظیم می باشد.

همانطور که در متون بالا مشاهده کردید این تکنولوژی برای کنترل ورود و خروج افراد در مکان های حساس و کم تردد استفاده می شود و همچنین برای نظارت بر مکان های مهم و امنیتی بکار گرفته می شود.

لازم به ذکر است که سری دوربین های هوشمند قابلیت ترسیم ۴ خط فرضی برای تعیین و تشخیص محدوده ممنوعه را دارند.

توجه داشته باشید که می توانید دوربین های هوشمند با قابلیت LINE CROSSING برند هایک ویژن را از مجموعه ما خریداری کنید.

تشخیص عبور از خط چیست؟

تشخیص از خط عبور نمونه ای از خدمات تکنولوژی پردازش تصویر می باشد که برای بالا بردن امنیت محیطی است که از سیستم هوشمند پیروی می کند. با ترسیم خطی فرضی می توان امنیت آن محل را تضمین کرد و به محض ورود افراد غیرمجاز و یا شئ خاصی از خطLine crossing اطلاعات از سوی سیستم نظارتی به ادمین و یا مدیر دستگاه ارسال می شود.

این قابلیت در دوربین های مداربسته، یکی از ویژگی های آنان می باشد. آیا می دانستید به راحتی می توانید صدای اطراف دوربین را ضبط کنید؟ آیا میدانستید می توانید حرف های سارقان را نیز ضبط کنید؟

اگر دستگاهتان این قابلیت را پشتیبانی می کند و یا قصد خرید دستگاه هایی با این قابلیت را دارید، دکمه زیر را لمس کنید.

چگونگی کارکرد قابلیت line crossing

چگونگی کارکرد قابلیت line crossing

در سیستم های عبور از خط، کاربران محترم این امکان را دارند که با استفاده از امکانات نرم افزاری موجود در دستگاه های ضبط NVR با ترسیم کردن خطوط فرضی در محدوده محل های مورد نظر برای تردد افراد های غیرمجاز محدودیت و ممنوعیت ایجاد کنند.

شما برای اینکه بتوانید از این قابلیت فوق العاده استفاده بکنید،کافیست تا دوربین های خود را به دستگاه NVR متصل کرده و گزینه عبور از خط را فعال نمایید و امنیت محل کار، فروشگاه و منزل خود را تضمین کنید.

حال بسیاری از افراد در این بین می خواهند به شما پیشنهاد دستگاه سرور را بدهند، شما می توانید با مطالعه صفحه سرور بهتر است یا NVR به راحتی خودتان تصمیم درست را بگیرید.

تنظیمات عبور از خط

نکته قابل توجه ای که قبل از شروع تنظیمات باید اطمینان پیدا کنید این است که دستگاه شما قابلیت هوشمند عبور از خط را داشته باشد.

  • برای فعال سازی این قابلیت ابتدا در قسمت منوی تنظیمات NVR خود بروید.
  • گزینه CAMERA را انتخال کنید و روی گزینه VCA کلیک کنید.
  • در نوار بالایی دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • بعد از انتخاب دوربین مورد نظر، روی گزینه LINE CROSSING DETECTION کلیک کنید.
  • سپس تیک Enable را فعال کنید.
  • سپس علامت چرخ دنده (تنظیمات) را برای انتخاب کنید و گزینه هایی برای شما شرح داده می شود که چه اقدامی پس از تشخیص خط عبور انجام بگیرد مانند : ارسال ایمیل ، فعال کردن خروجی آلارم و … .
  • پس از انجام این اقدامات به قسمت VCA باز گردید و برای مشخص کردن خط فرضی بر روی گزینه کشیدن خط(Draw line) کلیک کنید.
  • و سپس میتوانید در گزینه قوانین خط (Rule seting) را انتخاب کنید که عبور از خط به چه صورت انجام شود و میزان حساسیت را مشخص کنید.
  • پس از آن گزینه تایید کردن (Apply) را انتخاب کنید.
  • شما توانستید گزینه LINE CROSSING را فعال کنید.

شما تمامی این تنظیمات را می توانید انجام دهید و این قابلیت را فعال کنید. حال اگر در حین انجام این چنین تنظیماتی دچار مشکل شدید و نتوانستید به راحتی آن را برطرف کنید، پیشنهاد ما به شما این است که دستگاه خود را ریست کنید.

الته با ریست کردن امکان از دست رفتن اطلاعات و همینطور بهم خوردن تنظیمات قبلی وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به صفحه ریست دی وی ار مراجعه کنید و خودتان تعمیرکار دوربینتان شوید.

بهترین محل نصب دوربین با قابلیت تشخیص عبور از خط

بهترین محل نصب دوربین با قابلیت تشخیص عبور از خط

اگر تعداد دوربین های شما بیش از یک عدد باشد باید دوربین های شما یکدیگر را تحت شعاع دید خود قرار دهند.

شما برای اینکه دسترسی به دوربین های مداربسته برای دیگران قابل انجام نباشد باید دوربین ها را در ارتفاع بالا نصب کنید

که افراد غیرمجاز به راحتی نتوانند اقدام به آسیب رساندن به دوربین ها را داشته باشند.

شما اگر نیاز به توجه یک دوربین بر روی یک نقطه مشخص را دارید باید یک و یا دو دوربین دیگر هم به حالت محافظت از دوربین اول قرار بگیرند که اگر دوربین اول آسیب ببیند، دوربین محافظ اطلاعات را ثبت می کند.

یک سوال فنی

آیا تا به حال چیزی راجب ضد آب بودن دوربین های مداربسته شنیدید؟ میدونید چطور این مقدار مقاومت اندازه گیری میشه ؟ استاندارد IP در دوربین مداربسته به ما کمک میکنه تا بتونیم به راحتی مقدار مقاومت دستگاه خودمون را در مقابل آب و گرد و غبار تخمین بزنیم. برای اینکه بفهمین به صفحه زیر یک سر بزنید.

سوآلات متداول

چگونه LINE CROSSING را برای دوربین مداربسته خود راه اندازی کنیم؟

برای راه اندازی تشخیص عبور از خط(LINE CROSSING) در دوربین مدار بسته روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله ما به این موضوع پرداخته ایم.

آیا DVR من از قابلیت LINE CROSSING پشتیبانی می کند؟

بعضی از برندها از این قابلیت پشتیبانی می کند که می توان به یکی از این برندهای برتر که در کشور ما با نام هایک ویژن فعالیت دارد نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *