انواع کابل دوربین مداربسته

انواع کابل دوربین مداربسته
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

در نصب دوربین های مداربسته از انواع کابل استفاده می گردد. نوع دوربین مداربسته و اینکه آنالوگ باشد و یا دیجیتال، تاثیر مستقیم بر انتخاب نوع کابل دارد.

کابل ها نقش اساسی در اتصال قسمت های متفاوت دوربین مداربسته داشته است و شاید بتوان این طور نیز بیان کرد که کابل ها از مهم ترین اتصالات سیستم امنیتی می باشند. کیفیت تصاویر خروجی از جمله پارامتر هایی است که به شدت تحت تاثیر کابل قرار دارند. ما در این مقاله، به توضیح انواع کابل دوربین مداربسته خواهیم پرداخت.

کابل ها با اتصال به دستگاه های دی وی آور و ان وی آر تصاویر را بر روی صفحه نمایش به ما نشان می دهند.

دستگاه ها بر اساس مدل های خودشان، کابل های مخصوصی نیز دارند. شما اگر می خواهید کابلی برای دستگاه ضبط تصویر خود خریداری و تهیه کنید، حتما باید تفاوت دستگاه dvr و nvr را بدانید.

کابل های کواکسیکال

یکی از انواع کابل های دوربین مداربسته هایک ویژن، کابل کواکسیکال است. اجزای این نوع کابل شامل یک فلز رسانای جریان برق و یک پوشش پلاستیکی است، این کابل را در دو نوع ۵۰ و ۷۵ اهمی تولید می کنند. همچنین این کابل انواع مختلفی دارد که در ادامه تمامی آنها را شرح می دهیم.

کابل کواکسیکال RG58

یکی از انواع کابل دوربین مداربسته، کابل کواکسیکال RG58 است که در آسانسور ها به کار برده می شود. این نوع کابل چند رشته ای است، حداکثر میزان کابل کشی آن ۳۰۰ متر بوده و مقاومتش در برابر جریانات متناوب، ۷۵ اهم می باشد. توجه داشته باشید که این نوع کابل برای RF و اتصالات ویدئویی، قدرت زیادی نداشته و از جمله کابل های کم قدرت موجود در بازار به شمار می رود.

کابل کواکسیکال RG59

کابل کواکسیکال RG59

از دیگر انواع کابل های کواکسیکال می توان به کابل کواکسیکال RG59 اشاره داشت. مفتول بودن مغزی، بالا بودن میزان استحکام، کم بودن قدرت اتصالات ویدئویی، RF و همین طور امپدانس ۷۵ اهمی از جمله ویژگی های این کابل می باشد. برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر در رابطه با این کابل فوق العاده به صفحه کابل RG 59 چیست مراجعه کنید.

کابل کواکسیکال RG6

از دیگر انواع کابل دوربین مداربسته، کابل RG6 است. این نوع کابل، یکی از انواع معمولی کابل های کواکسیکال بوده و معمولا در فضاهای تجاری و یا مسکونی از آن استفاده می کنند. امپدانس ۷۵ اهمی، قابلیت انتقال سیگنال بین ۳۰۰ الی ۵۰۰ متر و افزایش میزان استفاده از آن در زمان هایی که قرار است داده های تلویزیونی انتقال داده شوند از جمله ویژگی های این نوع کابل می باشد.

کابل های کواکسیکال RG11

کابل های کواکسیکال RG11 از دیگر انواع کابل های دوربین مداربسته بوده و می تواند انواع دیتا و یا داده از جمله صدا و ویدئو را حتی در فواصل زیاد انتقال دهد. به دلیل مشخصه های فنی قابل توجهی که این نوع کابل دارد در کارخانه ها و یا سوله ها، از آن زیاد استفاده می کنند. دریافت صدا و یا تصاویر بدون لرزش، قابلیت استفاده یک تکه حتی در فواصل زیاد، قابلیت ارسال اطلاعات با کمک فرکانس های رادیویی و قابل استفاده در فواصل ۸۰۰ تا ۹۰۰ متری از جمله ویژگی ها و نکات شاخص این نوع کابل می باشد.

کابل های ترکیبی

از دیگر انواع کابل دوربین مداربسته، کابل ترکیبی می باشد. همان طوری که از نام این کابل مشخص است، دو نوع کابل با هم ترکیب شده و کابل ترکیبی را به وجود آورده اند. کابل های ترکیبی می توانند برق دوربین را تامین کرده و در عین حال تصاویر را نیز منتقل کنند. بسیاری از ویژگی هایی که در مورد کابل های کواکسیکال بیان شد را در این نوع نیز می توان مشاهده کرد و تنها تفاوت آنها اضافه شدن یک کابل برق می باشد. انواع کابل ترکیبی به شرح زیر است:

  1. در یکی از انواع کابل های ترکیبی، مغزی از نوع مس و کابل برق و شیلد آن نیز از جنس آلومینیوم می باشد.
  2. در نوع دیگری از کابل ترکیبی، مغزی و شیلد از جنس مس و کابل جریان برق نیز از جنس آلومینیوم است.
  3. در دیگر نوع کابل های ترکیبی، مغزی، کابل برق و شیلد هر سه از جنس مس می باشند.

کابل های شبکه

کابل های شبکه

نوع دیگری از کابل های دوربین مداربسته، کابل های شبکه هستند. کابل های شبکه به کابل های UTP و یا کابل های زوج سیم نیز معروفند. در این کابل، ۴ جفت سیم به صورت زوج دور هم تابیده شده اند. برای آنکه در انتقال تصاویر، کمترین میزان نویز به وجود آید این سیم ها به این صورت دور هم تاب داده می شوند. در ادامه تمامی کابل های شبکه را به طور کامل شرح داده ایم، پس با ما همراه باشید.

کابل شبکه از نوع UTP

یکی از انواع کابل های شبکه، کابل UTP است. در این نوع کابل، بر روی زوج های تابیده شده دور هم، هیچ شیلدی کشیده نشده است. در فضاهای داخلی که آلودگی و یا نویز وجود ندارد از این نوع کابل، زیاد استفاده می کنند.

کابل شبکه از نوع U/FTP

نوع دیگری از کابل های شبکه موجود در بازار، کابل U/FTP است. در این نوع کابل، زوج های تابیده شده دور هم، توسط یک شیلد تحت حمایت و محافظت قرار گرفته اند. این نوع کابل ها را در جاهایی که نویز زیاد است، استفاده می کنند.

کابل شبکه از نوع F/FTP

این نوع کابل برای اتصالات دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد و در آن، سیم های جفت شده و در نهایت، کل سیم به صورت جداگانه در داخل فویل قرار داده می شود. این نوع کابل ها در جاهایی که نویز زیاد است، استفاده می گردد. این کابل نیز از دیگر انواع کابل دوربین مدار بسته به شمار می رود.

کابل شبکه از نوع S/FTP

نوع دیگری از کابل های شبکه، S/FTP است. در این کابل، سیم های جفت شده توسط فویل و کل سیم نیز در یک شیلد بافته شده، قرار گرفته است. در جاهایی که نویز زیاد بوده و یا احتمال آسیب های فیزیکی بالاست این نوع سیم کارایی بالایی می تواند از خود نشان  دهد.

کابل شبکه از نوع SF/UTP

کابل شبکه از نوع SF/UTP

کابل شبکه از نوع SF/UTP یکی دیگر از انواع کابل دوربین مدار بسته است. در این کابل، سیم های جفت شده در فویل قرار داده نمی شوند و در عوض، کل سیم توسط یک فویل و شیلد محافظت می گردد.

کابل S/UTP

کابل S/UTP نیز نوع دیگری از انواع کابل دوربین مداربسته است و در آن، یک شیلد بافته شده کل سیم را تحت حمایت و حفاظت خود قرار داده است. معمولا در جاهایی که احتمال می رود آسیب های فیزیکی زیاد باشد این نوع کابل، بهترین گزینه برای انتقال اطلاعات به شمار می رود.

کابل F/UTP

کابل F/UTP نیز یک نوع کابل شبکه است و در آن، کل سیم ها در یک فویل قرار داده شده و سیم های جفت شده هیچ حفاظی ندارند.

خوب است توجه داشته باشید که قیمت کابل های UTP از کابل های STP پایین تر بوده و سرعت هر دوی آنها برای انتقال اطلاعات مناسب به نظر می رسد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت این محصولات و دوربین های مداربسته، به صفحه لیست قیمت هایک ویژن مراجعه کنید.

کابل های صدا

برای آنکه بتوانند توسط دوربین های مداربسته، صدا را نیز انتقال دهند از کابل های RG59 استفاده می کنند. این نوع کابل نیز از دیگر انواع کابل دوربین مدار بسته به شمار می رود. این نوع از کابل ها، به کابل های صدا معروفند و در بازار به این نام شناخته می شوند. اگر می خواهید امنیت خانه، محل کار و یا مغازه خود را بالاتر ببرید، از کابل های صدا برای ضبط صدا استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که دوربین مداربسته شما باید این قابلیت را نیز داشته باشد.

معایب و مزایای کابل های کواکسیکال

معایب و مزایای کابل های کواکسیکال

تا به اینجا برخی انواع کابل های کواکسیکال و ویژگی هایی که دارند را مورد بررسی قرار داده ایم، حال وقت آن است که در مورد مزیت ها و معایبی که این نوع کابل ها دارند نیز، نکاتی را شرح دهیم.

مزایای کابل های کواکسیکال

  • پهنای این نوع کابل، بالا و حدود ۳۰۰ مگا هرتز می باشد.
  • این نوع کابل ها قدرت خوبی در انتقال مناسب تصاویر دارند.
  • ظرفیت انتقال تصاویر در آنها بالا است.
  • هزینه ای که برای نگهداری آنها باید پرداخت گردد، مقرون به صرفه است.
  • هم در دوربین های مداربسته آنالوگ و هم در دوربین های مداربسته دیجیتال قابل استفاده می باشد.
  • برای توسعه این نوع کابل ها، نیازی نیست هزینه زیادی پرداخت گردد.
  • مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی دارند.

معایب کابل های کواکسیکال

  • کابل های کواکسیکال در فواصل زیاد، با افت سیگنال مواجه می شوند.
  • برای انشعابات، نیاز به حضور عناصری خاص دارند.
  • نصب کابل های کواکسیکال در مقایسه با کابل های تابیده، مشکل تر است.

نکاتی که باید در هنگام خرید کابل های ترکیبی رعایت کنیم

  • یکی از مسائل مهمی که در هنگام انتخاب کابل های ترکیبی باید مورد توجه قرار داده شود، طول آن است. این کابل برای فضاهایی که مساحت آن زیاد نیست کاربرد داشته و حداکثر طول آن نیز بین۶۰ تا ۷۰ متر می باشد. توجه داشته باشید که هر چه طول کابل افزایش پیدا کند، کارایی و بازدهی آن کاهش پیدا خواهد کرد. برای خرید انواع دوربین های مداربسته و لوازم جانبی آن به صفحه دوربین هایک ویژن مراجعه کنید.
  • جنس کابل نیز از دیگر موضوعات مهمی است که در هنگام خرید این نوع کابل باید مورد توجه قرار گیرد. جنسی که برای تولید کابل ترکیبی استفاده می گردد تاثیر مستقیمی بر کارایی دوربین مداربسته خواهد داشت. فراموش نکنید که هر چه جنس این نوع کابل بهتر باشد، هزینه ای که برای خرید آن باید پرداخت گردد نیز افزایش پیدا می کند.
  • برای آنکه از این نوع کابل محافظت به عمل آید، از تجهیزاتی مانند لوله های فلکسی و داکت استفاده می کنند.
  • اگر می خواهید یک کابل ترکیبی با بهترین جنس تهیه کنید، توصیه می کنیم کابل هایی که مغزی، شیلد و کابل برق آنها از جنس مس است را خریداری نمایید. این نوع کابل، مرغوب ترین نوع کابل ترکیبی می باشد.

مهم ترین اصول خریداری یک کابل با کیفیت

مهم ترین اصول خریداری یک کابل با کیفیت

در هنگام خرید هر چیزی، ابتدا باید نکاتی را در نظر داشته باشیم و سپس خرید خود را انجام دهیم. تمامی کابل ها می توانند از شرکت های مختلفی تولید و توزیع شوند، حال اینکه از چه شرکتی و با چه برندی هم خریداری کنیم، بسیار حائز اهمیت می باشد. با ادامه مطالب با ما همراه باشید تا به طور کامل، اصول خریداری یک کابل با کیفیت را برای شما عزیزان شرح دهیم.

بودجه

فردی که قصد دارد در محل زندگی خود یا محل کارش، دوربین مداربسته نصب کند بهتر است به هزینه ای که کابل دوربین مداربسته برای او به دنبال دارد، توجه داشته باشد. بدون شک هر چه کیفیت کابل بالاتر باشد، هزینه خریداری آن نیز، به نسبت افزایش پیدا می کند. در هنگام خریداری انواع کابل دوربین مدار بسته به تناسب قیمت این نوع کابل با قدرت مالی تان توجه داشته باشید. برای اینکه خریدی مطمئن داشته باشید و همینطور ضرری در رابطه با خرابی دوربین مداربسته خود نکنید، از شرکت هایک ویژن خریدات خود را انجام دهید و از گارانتی هایک ویژن بهره مند شوید.

امنیت داده ها

در دوربین های مداربسته، امنیت داده و حفظ آنها اهمیت زیادی دارد. برای آنکه بتوان یکپارچگی قابل ملاحظه ای در سیگنال های در حال ارسال و دریافت، ایجاد کرد به موضوع امنیت داده ها باید توجه داشت. برای حذف نویز ها و تداخلاتی که باعث کاهش کیفیت اطلاعات می شوند باید کابلی برای نصب انتخاب گردد که دوام بالایی داشته و بتواند به میزان زیادی نویز ها را کاهش دهد.

نوع برند

متخصصان نصب دوربین های مداربسته، توصیه می کنند در هنگام خرید انواع کابل دوربین مدار بسته، باید به سراغ برند هایی رفت که شهرت بالایی در ارائه کابل های با کیفیت دارند.

سرعت انتقال داده

سرعت انتقال اطلاعات در مکان های متفاوت، با هم فرق دارند. برای مثال، در خانه ها نیازی به سرعت بالای انتقال داده ها نیست، اما در فضاهای بزرگی مانند بیمارستان ها و یا کارخانه ها، انتقال داده ها باید با سرعت بالا صورت بگیرد. انواع کابل دوربین مدار بسته با کیفیت می تواند با سرعت بالایی داده ها را انتقال دهد.

سوالات متداول

بهترین کابل ها برای انتقال تصاویر دوربین مداربسته کدامند ؟

انواع مختلفی از کابل ها برای نصب بهتر دوربین های مداربسته وجود دارد که در این صفحه به طور کاملف همه ی این کابل ها را شرح داده ایم.

کابل ها چه انواعی دارند ؟

کابل ها به چندین دسته کواکسیال و شبکه و … تقسیم می شوند که در این صفحه به طور کامل، تمامی کابل ها را شرح داده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *