نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین مداربسته در آسانسور | قانون نصب دوربین در آسانسور
آنچه در این نوشته خواهیم گفت

همانطور که می دانید آسانسور یک فضای کوچک و بسته است و امکان دارد اتفاقای ناگواری همچون سرقت و مزاحمت رخ بدهد. به همین دلیل حس بی امنیتی در افراد بوجود می آید برای حل این مشکل نصب یک دوربین مداربسته مناسب می تواند از پیش آمدن اتفاقات این چنینی جلوگیری کند و یا حتی بتواند برای رسیدگی به آن نیز کمک بسزایی شود.

در این مقاله به معرفی و بررسی انواع دوربین های مداربسته مناسب آسانسور خواهیم پرداخت، شما می توانید با مراجعه به صفحه هایک ویژن با انواع دوربین های مداربسته مناسب آسانسور آشنا شوید تا بتوانید دوربین مورد نظر خودتان را بیابید.

آیا همه آسانسورها دوربین دارند ؟

در پاسخ این سوال باید به شما بگوییم که همه آسانسور ها دوربین ندارند.

در بسیاری از آسانسورها دوربین مداربسته وجود ندارد و اغلب کسانی که از آسانسورها در مراکز تفریحی و گردشگری استفاده می کنند با برچسب دوربین مداربسته مواجه می شوند، اما باید بگوییم که آن برچسب می تواند حالتی گول زننده داشته باشد تا سارقین و مجرمان در صورت فکر به ارتکاب جرم، منصرف شوند.

اما هستند آسانسور هایی که با استفاده از نصب دوربین های سوزنی و مخفی کوچک، اقدام به فیلم برداری می کنند و حتی از برچسب اطلاع رسانی نصب دوربین مداربسته استفاده نمی کنند.

خب چرا همه آسانسورها دوربین ندارند؟

هیچ یک از آسانسورها در ابتدای نصب، دوربین مداربسته ندارند. پس از نصب آسانسور، شاید کارفرمایان به دلایلی شخصی و یا حتی امنیتی درخواست نصب دوربین مداربسته داشته باشند.

بسیاری از مدیران ساختمان ها و مسئولین، اجازه حمل بار و حمل وسایل غیر مجاز با آسانسور را نمی دهند، در اینصورت باید دوربین مداربسته را در آسانسور با مشورت با سایر همسایگان، نصب کنند.

قانون نصب دوربین مداربسته

قانون نصب دوربین مداربسته

به دلیل نصب دوربین مداربسته، کاهش جرم و جنایت به خوبی دیده می شود، که همین کاهش جرم و جنایت سبب شده است که هرکسی بخواهد دوربین مداربسته نصب کند، با رعایت چندین قوانین ساده، می تواند این عمل را انجام دهد.

قانون اول نصب دوربین مداربسته

اگر قصد دارید که دوربین مداربسته ای در ملک شخصی خود نصب کنید، باید حتما همسایگان خود را از این موضوع مطلع سازید، که این عمل با نصب برچسب های اطلاع رسانی و تابلو های هشدار دوربین مداربسته، انجام می شود.

قانون دوم نصب دوربین مداربسته

در نصب دوربین مداربسته در مشاعات و ساختمان های مسکونی چند واحده، باید رضایت نامه کتبی از تمامی همسایگان توسط مدیر ساختمان گرفته شود. مدیر ساختمان به منظور نماینده از تمامی اعضای همسایگان، تعیین می کند که چند دوربین مداربسته و در کجا نصب شوند.

لازم به ذکر است که قانون نصب دوربین در آسانسور هم به همین صورت می باشد.

قانون سوم نصب دوربین مداربسته

برای نصب دوربین های مداربسته در اتاق های شخصی و محیط های کاملا خصوصی، در ابتدا باید فردی که در آنجا اقامت دارد مطلع باشد و مجوز رسمی تهیه شود. نصب دوربین مداربسته در محل های خصوصی از حساسیت بالایی برخوردار است.

قانون چهارم نصب دوربین مداربسته

قانون چهارم نصب دوربین مداربسته برای افرادی صدق می کند که قصد دارند دوربین مخفی در محیطی نصب کنند. در پیرو اجرای این عمل باید از مراجع قانونی مجوز اینکار تایید شود و تا یک مدت مشخص امکان استفاده وجود دارد.

اگر کسی از قوانین پیروی نکند، نصب دوربین مخفی، پیگرد قانونی دارد.

نحوه نصب دوربین مداربسته در آسانسور

نصب دوربین های مداربسته علل خصوص در محیط های ویژه ای مانند آسانسور و فضاهای بسته شما را با کمی دردسر مواجه می کند.

در برخی از مواقع بعضی از مشتریان ما در هنگام نصب دوربین مداربسته دستگاه خود را خراب می کنند! پس پیشنهاد ما به شما این است که برای عملیات راه اندازی و نصب دوربین خود با یک شرکت نصاب معتبر ارتباط برقرار کنید! شرکت هایک ویژن دارای برترین و تخصصی ترین نصابان دوربین مداربسته در تهران می باشد، برای رزرو زمان از طریق دکمه زیر اقدام کنید.

انواع دوربین های مداربسته برای آسانسور

انواع دوربین های مداربسته برای آسانسور

بارها دیده ایم که دوربین های مداربسته در آسانسور ها حضور دارند و در مدل ها یا ابعاد مختلفی هستند که بصورت ناخداگاه حس آرامش و امنیت را به ما منتقل می کنند.

بطور کلی دوربین های مداربسته که در آسانسورها مورد استفاده قرار می گیرند را از لحاظ طریقه نصب می توان آن ها را به دو بخش کلی تقسیم کرد:

دوربین مداربسته سیمی مخصوص آسانسور

اگر شما می خواهید دوربین مداربسته خود را به وسیله سیم برای آسانسور نصب کنید در وهله اول باید از دوربین مداربسته آنالوگ هایک ویژن استفاده کنید. سپس باید یک کابل فلت تهیه نمایید و در آخر میبایست از تکنیسین آسانسور برای نصب اصولی و استفاده درست از کابل مشاوره بگیرید.

لازم به ذکر است که ما برای انتقال تصاویر در دوربین های مداربسته آنالوگ ما نیاز به دستگاه ضبط DVR داریم.

این نوع دوربین های مداربسته قیمت های ارزان تری نسبت به دوربین های تحت شبکه دارند اما در کنار این مزایا دارای ضعف هایی همچون تحت تاثیر قرار گرفتن سیگنال ها توسط نویز و یا شرایط محیطی باعث کم شدن کیفیت تصاویر می شود به همین دلیل افراد کمتری سمت این نوع دوربین می روند.

دوربین مداربسته بی سیم

اگر شما تمایل دارید از دوربین مداربسته بی سیم استفاده کنید دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن می تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

انتقال تصاویر در دوربین های تحت شبکه توسط Wifi صورت می گیرد و کار انتقال را برای مصرف کنندگان راحت کرده اند.

این نوع دوربین مزایاهای بسیاری دارد از جمله این مزایا می توان به راه اندازی سریع و آسان اشاره کرد که دیگر به سیم کشی های زمان بر نیست و با صرف زمان کمتر راه اندازی می شود و انتقال تصاویر با سرعت بیشتر و تصاویر با کیفیت بالاتر ثبت می شوند.

همچنین این نوع دوربین کمتر از دوربین آنالوگ تحت تاثیر نویز ها و شرایط محیطی قرار می گیرند.

دوربین های تحت شبکه خود دارای وای فای بوده است ولی برد انتقال خوبی ندارند و بهتر است یک آنتن حرفه ای برایش تهیه نمود.

پر کاربردترین دوربین مداربسته برای آسانسور

پر کاربردترین دوربین مداربسته برای آسانسور

حتما تا به حال به چشمتان خورده که دوربین های گنبدی شکل که با اندازه نسبتا کوچک در آسانسور ها وجود دارند و حتی شاید راجب چگونگی عملکرد آنها نیز کنجکاو شده باشید که چرا در بیشتر آسانسور ها از این نوع دوربین مداربسته استفاده می شود در این بخش می خواهیم پاسخ شما را بصورت خیلی جامع و خلاصه بدهیم.

بطور کلی دوربین های مداربسته مناسبی که در آسانسور ها استفاده می شوند اسپید دام، دام و دوربین های سه گوش می باشند.

گروه دیگری از دوربین های مداربسته مورد استفاده در آسانسور دوربین های مخفی هستند.

این نوع دوربین ها به دلیل داشتن ظاهری کاملا متفاوت از سایر دوربین های مداربسته کاملا پنهان هستند و کسی قادر به دیدن آنها نمی باشد.

همچنین در هنگام سرقت برای جلوگیری از شناسایی چهره ممکن است به دوربین ها آسیب جدی بزنند به همین دلیل درست ترین کار می توان انتخاب یک نوع دوربین مخفی باشد.

توجه داشته باشید که برخی از دوربین های مداربسته بعد از گذشت مدتی دچار نقص فنی خواهند شد، اگر شما هم دچار این مشکل شده اید به هیچ عنوان نگران نباشید، زیر تنها کافیست به یکی از مراکز پشتیبانی هایک ویژن مراجعه کنید، برای جزئیات بیشتر به صفحه گارانتی هایک ویژن مراجعه کنید.

ویژگی های دوربین مداربسته در آسانسور

دوربین های مداربسته که در آسانسورها وجود دارند دارای یکسری ویژگی های خاصی هستند که ما هنگام خرید یک دوربین مناسب باید به این موارد توجه کنیم تا یک انتخاب درست داشته باشیم.

در این بخش ما به یک سری فاکتورهای اصلی دوربین مداربسته مناسب آسانسور خواهیم پرداخت:

از نظر زاویه دید دوربین مداربسته

زاویه دید مناسب نقش کاربردی و مهمی در نصب دوربین مداربسته دارد. شما هنگام نصب باید توجه داشته باشید که دوربین مورد نظر شما تا چه حدی می تواند فضا را پوشش دهد سعی کنید دوربین مداربسته ای را انتخاب کنید که بیشتر دید را در اختیار شما قرار می دهد تا با خیال آسوده یک نقطه مناسب را پیدا کنید و نصب را انجام دهید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد زاویه دید دوربین مداربسته به مقاله چرخش تصویر دوربین مداربسته مراجعه کنید.

از نظر لنز دوربین مداربسته

از نظر لنز دوربین مداربسته

همانطور که می دانیم لنز های گوناگونی هم اکنون در بازار وجود دارند که هر کدام با ویژگی های فراوان به کمک ما انسان ها آمدند.

لنز ها بخش اساسی از یک دوربین را تشکیل می دهند که هر کدام از آنها برای دوربین های خاصی طراحی شده اند. برای نصب یک دوربین مداربسته در فضایی همچون آسانسور میبایست از لنز واید استفاده کنید.

انتخاب لنز دوربین بستگی به فاکتور های مختلف دارد اما در حالت کلی لنز های واید ۲.۸ و ۳.۶ می توانند بهترین انتخاب برای شما می باشند، برای اطلاعات بیشتر درباره انواع لنز های دوربین مداربسته به صفحه لنز دوربین مدار بسته مراجعه کنید.

از نظر مقاومت دوربین مداربسته

از آنجایی که در بالا اشاره کردیم امکان رخ دادن اتفاقات ناگواری همچون سرقت وجود دارد. در هنگام سرقت، سارقان برای جلوگیری از شناسایی توسط پلیس ها به دوربین ها آسیب جدی وارد می کنند که با توجه به این مسئله باید مقاوم بودن دوربین ها را در نظر بگیریم.

همچنین ما می توانیم برای افزایش درصد مقاومت بیشتر دوربین مداربسته لوازمات محافظتی برای آن تهیه کنیم.

از نظر تکنولوژی WDR

داشتن تکنولوژی WDR یک امر مهم برای نصب دوربین مداربسته در آسانسور ها می باشد.

برای نصب دوربین در مکان هایی که سقف کوتاه و لامپ هایی با نورهای مختلفی دارند مانند آسانسور، باید یک دوربین مداربسته ای مورد استفاده قرار بگیرد که دارای این نوع تکنولوژی باشند چرا که وجود WDR می تواند تصاویر را با کیفیت بالا ثبت کند و همچنین دارای رزولوشن بالایی هستند.

لازم به ذکر است که تکنولوژی WDR می تواند این امکان را به شما بدهد که از راه دور بصورت زنده تصاویر و فیلم ها را مشاهده کنید.

از لحاظ قیمتی، وجود این تکنولوژی در دوربین های مداربسته باعث افزایش قیمت آنها می شود اما با توجه به داشتن ویژگی های کاربردی می تواند انتخاب درست و مناسبی باشد.

وجود میکروفون در دوربین مداربسته

وجود میکروفون در دوربین مداربسته

وجود میکروفون ها در دوربین های مداربسته بخصوص زمانیکه به تصاویر ضبط شده احتیاج داریم می تواند به ما کمک بسزایی بکند.

میکروفون های دوربین های مداربسته می توانند محافظ امنیتی صوتی برای محل های حائز اهمیت ما باشند.

در زمان وقوع حوادث ناگوار می توانیم از میکروفون ها برای تشخیص صدای افراد متجاوز استفاده کنیم.

دوربین وایرلس برای آسانسور

دوربین وایرلس، همان دوربین مداربسته تحت شبکه هایک ویژن می باشد که امروزه طرفداران زیادی دارد.

راحتی نصب این نوع دوربین ها سبب شده است که مشتریان زیادی به سمت خرید اینگونه دوربین ها بروند. دوربین وایرلس می تواند گزینه بسیار مناسبی برای نصب در آسانسور ها باشد، چرا که دیگر نیازی به سیم کشی های بسیار پر دردسر نیست و به راحتی می تواند در هر نقطه ای اقدام به نصب دوربین مداربسته بکنید.

قیمت دوربین مخصوص آسانسور

دوربین های مداربسته که در آسانسورها نصب می شوند انواع مختلفی دارند که ما در قسمت بالا به آنها اشاره کرده ایم.

هر کدام از این دوربین ها با توجه به داشتن یکسری از ویژگی ها قیمت متفاوتی نیز دارند.

شما می توانید با مراجه به صفحه لیست قیمت هایک ویژن از جدید ترین قیمت های دوربین مداربسته مورد نظر خود مطلع شوید.

در مراکز امنیتی از سرور استفاده می شود یا از دستگاه های ضبط NVR ؟

لازم به ذکر است که بدانید دستگاه NVR برای تعدادی دئربین مداربسته تحت شبکه بسیار مفید می باشد، اما اگر قصد دارید که قدرت زیادی برای کنترل دوربین مداربسته داشته باشید، بهتر است از سرور های دوربین مداربسته استفاده کنید.

دوربین مداربسته مناسب برای آسانسور چیست ؟

دوربین های مداربسته که در آسانسورها مورد استفاده قرار می گیرند شامل اسپید دام، دام، سه گوش (مثلثی) و همینطور دوربین های مخفی می باشند.

چرا باید در آسانسور ها دوربین مداربسته نصب شود ؟

آسانسورها فضای کوچک و بسته ای دارند که امکان هرگونه اتفاق ناگوار و حوادث در آن وجود دارد که نصب دوربین مداربسته میتواند کمک فراوانی به برقراری امنیت در این مکان بکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *